مسئولان گفته بودند که واریز سود سهام عدالت شروع شده و تا پایان خرداد تمام واریزیها انجام میشود اما سهامداران میگویند پولی به حسابشان واریز نشده است.
یکسال از آزادسازی سهام عدالت میگذرد حالا مردم میگویند عطای دریافت سود را به لقایش بخشیدهاند و خواستار فروش سهام عدالتند و نه سود ۹۹ هزار تومانی آن.
از اول سال دولت مدام وعده داده که ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت را واریز میکند و هر بار به وعده خود عمل نکرده است. اما گویا این سود قرار است آخر هفته جاری واریز شود. اگرچه مردم میگویند این هم یک وعده مانند دیگر وعدههاست.
به گفته رئیس سازمان بورس ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت قبل از ماه رمضان واریز میشود. اما در این میان برخی میگویند که سود سهام عدالت آنها واریز نشده است. جا ماندگان واریز سود سهام عدالت باید چه کنند؟
بزرگترین سیاست اقتصادی دولت در سالی که گذشت با شعار کمک به معیشت مردم آزادسازی سهام عدالت بود اما به نظر میرسد این سیاست ناموفق بوده و عایدی چندانی از این سهام نصیب سهامداران نشد.
چند روز از واریز سود سهام عدالت میگذرد اما بسیاری از دارندگان سهام عدالت میگویند هنوز هیچ پولی برای آنها واریز نشده است. اما مشکل چیست و سهام عدالت چه کسانی واریز نشده است؟
همزمان با واریز ۵۰ درصد از سود سهام عدالت سال ۹۸، بسیاری از دارندگان سهام عدالت میگویند رقم واریزی با رقم اعلام شده تفاوت دارد و سود آنها کامل واریز نشده است. اما ۵۰ درصد سود سهام عدالت چقدر است و آیا واریزیها کم بوده است؟
بسیاری از دارندگان سهام عدالت میگویند پیامک واریز سود سهام عدالت را دریافت کردهاند اما پولی که به حساب آنان واریز شده قابل برداشت نیست. این یعنی رسما پولی به حساب آنها واریز نشده و سود سهام عدالت قابل برداشت نیست.
رئیس فراکسیون سهام عدالت در مجلس از عدم واریز سود سهام عدالت برای گروهی از سهامداران تا پایان سال خبر داد و گفت: واریز سود سهام برخی از سهامداران به بعد از عید موکول میشود.
رئیسجمهور اعلام کرده که عیدی دولت به مردم این است که برای سه ماه اول سال آینده، ۲۵ درصد تخفیف در عوارض آزاد راه غدیر در نظر گرفته شود. آیا دولت عیدی نقدی هم میدهد؟
بر اساس توضیح مدیر فنی سهام عدالت، در حالت عادی برای واریز سود سهام اگر سهامداری در سامانه سجام ثبتنام و احراز هویت نشده باشد پول به حسابش واریز نمیشود و نزد ناشر میماند.
یک مقام پست بانک ایران میگوید: اگر مبالغ کمی به حساب سهامداران عدالت واریز شده بابت علیالحساب بوده، یعنی یک مقداری از سهم فروخته شده و مابقی آن مانده است. نه پست بانک و نه هیچ یک از بانکهای دیگر هیچ حقی برای نگهداری پول حاصل از فروش سهام عدالت حتی به مدت یک روز را نیز ندارند.
رئیس سازمان خصوصیسازی درباره عدم واریز سود سهام عدالت برای برخی از مشمولان در ماه اسفند گفت: ما سود سهام عدالت را به حساب بانک عامل ریختیم و پیگیریهایی که انجام شد متوجه شدیم در ماه اسفند اختلالی در بانک عامل اتفاق افتاده است.
رییس سازمان خصوصیسازی گفت: سود سال ۹۸ سهام عدالت با تشکیل مجامع شرکتها در تیرماه تعیین میشود و بعد از برگزاری مجمع میزان سود و زمان واریز آن اعلام خواهد شد.