خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۳۹۶۴

چرا کارمندان بهترین سرمایه‌گذاری کارآفرینان هستند؟

چرا کارمندان بهترین سرمایه‌گذاری کارآفرینان هستند؟

ایجاد فرهنگ ماندگاری و استقلال می‌تواند دشوار و هزینه‌بر باشد، اما تاریخ نشان می‌دهد هر مقدار پولی که خرج آن می‌کنید، ارزش دارد. کارآفرینان اغلب مدیریت کسب‌وکارشان را به‌عنوان یک معامله تصور می‌کنند و درست هم فکر می‌کنند. هر سِنت و هر دقیقه‌ای که هزینه می‌کنید، باید اهمیت داشته باشد. دانستن اینکه کدام یک از

ایجاد فرهنگ ماندگاری و استقلال می‌تواند دشوار و هزینه‌بر باشد، اما تاریخ نشان می‌دهد هر مقدار پولی که خرج آن می‌کنید، ارزش دارد.

کارآفرینان اغلب مدیریت کسب‌وکارشان را به‌عنوان یک معامله تصور می‌کنند و درست هم فکر می‌کنند. هر سِنت و هر دقیقه‌ای که هزینه می‌کنید، باید اهمیت داشته باشد.

دانستن اینکه کدام یک از سرمایه‌گذاری‌های شما بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد می‌تواند به شما کمک کند تا زمان و پولتان را به‌طور موثرتر مدیریت کنید، خواه در اولویت قراردادن ارزشمندترین مشتریانتان باشید یا تعهد به استراتژی‌های تبلیغاتی که بیشترین تعداد بازدید در ماه را به همراه دارد.

اما مهم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه‌گذاری یک کارآفرین نمی‌تواند به دست آوردن یک مشتری یا یک استراتژی بازاریابی باشد. بلکه مهم‌ترین سرمایه‌گذاری گروه کارمندان شما هستند. صرف زمان و پول بیشتر روی نیروی کارتان به سازمانتان کمک خواهد کرد تا از راه‌های غیرممکنی که مردم آنها را نادیده می‌گیرند، شکوفا شود.

در این مقاله چند گام اساسی برای دستیابی به این حقیقت را می‌خوانید.

شناسایی و ادغام

هر کاری با فرایند شناسایی و ادغام آغاز می‌شود، فرایندی که در آن شما برای تکمیل نیروها و تجهیز آنها به ابزارها و آموزش‌هایی که برای موثر بودن در موقعیت‌های شغلی نیاز دارند، به دنبال کارمندان مناسبی می‌گردید. بسیاری از کارآفرینان روی استخدام کارمندان مانند بررسی وظایف در یک فهرست، پر کردن موقعیت‌های شغلی در اسرع وقت و نه با صرف زمان و هزینه اضافی برای اطمینان از استخدام افراد مناسب برای شغل، تمرکز می‌کنند.

مهم‌ترین سرمایه‌گذاری گروه کارمندان شما هستند. صرف زمان و پول بیشتر روی نیروی کارتان به سازمانتان کمک خواهد کرد تا از راه‌های غیرممکنی که مردم آنها را نادیده می‌گیرند، شکوفا شود.

سرمایه‌گذاری بیشتر در این بخش‌ها به شما امکان می‌دهد تا افراد بااستعدادتر و همین طور افرادی که تمایل بیشتری به اشتراک‌گذاری ارزش‌های برند شما را دارند، استخدام کنید. زمانی که استخدام شدند، با صرف وقت برای آموزش، یاددهی کار و ورودشان به سازمان، می‌توان آنها را به دانش و تجربه مورد نیاز برای داشتن کارایی و ادغام بیشتر با اعضای گروه، تجهیز کرد.

سرمایه‌گذاری روی کارمندان

برای مثال، گوگل برای اطمینان از اینکه کارکنانش به‌خوبی در فرهنگ سازمان ادغام شده‌اند، از یک فرایند ادغام استفاده می‌کند.

برای مثال دیگر، زاپوس، یک برنامه ادغام دارد که همیشه چهار هفته به طول می‌انجامد. هر استخدامی این فرایند را طی می‌کند، اهمیتی ندارد که چه شغلی باشد و این فرایند به‌طور خاص برای تقویت روابط بین هم‌گروهی‌ها و القای ارزش‌های فرهنگ شرکت، طراحی شده است.

سلامتی و تندرستی

در صورت امکان، روی سلامتی، امنیت و تندرستی کارمندان سرمایه‌گذاری کنید. بعضی از این سرمایه‌گذاری‌ها ضروری است، مانند انجام بیمه تکمیلی کارکنان یا اجرای استانداردهای اولیه ایمنی. با این حال، حداقل امکانات به شما کمک نمی‌کند تا نهایت بهره‌وری را از کارمندان خود داشته باشید.

حمایت از آنها با بیمه تکمیلی سلامت و یا یک برنامه درمانی که برای کمک به تغذیه بهتر آنها طراحی شده، ورزش و سایر تفریحات و سرگرمی‌های مفید که می‌تواند به معنای روزهای کمتر بیماری باشد، باعث ایجاد انرژی و نیروی بیشتر و تمرکز در محل کار و بهره‌وری کلی بیشتر می‌شود.

برای نمونه، آسانا به خاطر تاکیدش بر سلامتی، چندین جایزه «بهترین محل کار» را به دست آورده است. این شرکت روزانه سه وعده غذایی مغذی، یوگا در محل کار و حتی هزینه باشگاه آمادگی جسمانی و دیگر هزینه‌های مرتبط را به کارمندانش ارائه می‌کند.

به‌عنوان یک مثال دیگر، موتلی فول بسته خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد که کارمندان می‌توانند به‌ازای هر بار استفاده از آن، فقط ۴ دلار پرداخت کنند. فول همچنین کلاس‌های تندرستی و آمادگی جسمانی و همچنین یک سالن بدنسازی، ماساژهای نیم‌بها و باشگاه‌های مختلف و برنامه‌های سلامتی را در اختیار کارمندانش قرار می‌دهد.

اعتماد و حفظ کارمندان

اعتماد و اطمینان کارمندان یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در طولانی‌مدت است. اعتماد نه‌تنها بر نحوه تعامل و رابطه کارمندان با یکدیگر تاثیر می‌گذارد، بلکه نشان می‌دهد آنها تا چه اندازه نسبت به دستیابی به اهداف شما انگیزه دارند و چقدر تمایل دارند دوره شغلی طولانی‌مدتی در شرکت شما داشته باشند.

بر اساس یکی از پژوهش‌های SHRM، پیدا کردن و آموزش یک کارمند جدید شش تا نه ماه حقوق هزینه می‌برد که معادل ۲۰،۰۰۰ تا ۳۰،۰۰۰ دلار در سال می‌شود. سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در شرکت، به‌طور چشمگیری مجموع هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد.

به‌عنوان مثال، لوکیشن لبز، به لطف پاداش‌های کارمندان و ذهنیت گروه‌محور، نرخ ۹۵ درصدی حفظ کارمندان را ثبت کرده است.

به‌عنوان یک نمونه دیگر، نتفلیکس، با ارائه انعطاف‌پذیری ممکن، برای حفظ اعتماد و اطمینان کارکنانش به‌سختی تلاش کرد. این انعطاف‌پذیری شامل زمان نامحدود تعطیلات است و تحت عنوان «فرهنگ مسئولیت‌پذیری» قرار دارد که کارمندان را تشویق می‌کند تا وظایف خود را به شکلی که خودشان می‌خواهند، انجام دهند.

رهبری، نوآوری و ایده‌های نو

سرمایه‌گذاری روی کارمندانتان به آنها این امکان را می‌دهد تا مهارت‌هایشان را بهبود ببخشند و سطحشان را بالاتر ببرند. کارمندان آموزش‌دیده می‌توانند ایده‌های خود را بهتر بیان کنند، در کار خود اطمینان بیشتری داشته باشند و در طی دوره کاری نوآوری بیشتری از خود نشان دهند، این امر بدین معنی است که یا با ایده‌هایی درباره محصولات جدید روبه‌رو می‌شود و یا فقط نقد و بررسی‌های معمول را دریافت می‌کنید. اگر همه کارمندانتان به‌نوبه خود دارای ذهنیت کارآفرینی یا رهبری شوند، سازمانتان سریع‌تر رشد خواهد کرد.

برای مثال، «اجازه دهید افرادم به گشت‌وگذار بپردازند» خط مشی شرکت پاتاگونیا است، که در آن به کارمندان امکان می‌دهد تا حتی در ساعات اداری برای فرصت‌های خوبی مانند استفاده از آب‌وهوای مناسب برای گشت‌وگذار از شرکت خارج شوند. این کار باعث گسترش تفکر آزاد و مستقل می‌شود.

به‌عنوان یک مثال دیگر، شرکت سودوست‌ایر استقلال بیشتری به کارمندانش می‌دهد که آنها می‌توانند مسئولیتی را برعهده بگیرند و ایده‌های خود را در معرض آزمایش قرار دهند. کارمندان این شرکت می‌توانند از راه‌های غیرمنتظره‌ای مانند طراحی لباس کار خودشان، از آزادی و استقلالشان استفاده کنند.

سرمایه‌گذاری روی کارمندان

چگونه روی کارمندان خود بیشتر سرمایه‌گذاری کنید

خب، دقیقا چطور قرار است روی کارمندان سرمایه‌گذاری کنید؟ در ادامه بهترین راه‌ها و روش‌ها برای بهبود کارکنان را با هم مرور می‌کنیم:

اعضای گروه شما افرادی هستند که در راستای چشم‌انداز و اهداف شما کار می‌کنند و اگر چیزی را که برای موفقیت به آن نیاز دارند به آنها بدهید، دیگر هیچ مانعی نمی‌تواند سد راه شما شود.

فرصت‌های آموزشی و یادگیری بیشتر فراهم کنید.

یادگیری و آموزش مهم‌ترین نیازهای کارمندان امروزی هستند و راه‌های زیادی برای فراهم‌کردن این فرصت‌ها وجود دارد. می‌توانید از سخنرانان دعوت کنید، کارگاه‌های آموزشی برگزار کنید، مشاوره تحصیلی ارائه دهید یا حتی بخشی از هزینه کلاس‌های آنلاین آنها را که مرتبط با شغلشان است، پرداخت کنید، همان طوری که در مثال‌های بالا شرکت فول این کار را انجام داد.

با استفاده از ترفیع، افزایش حقوق و پاداش، کارمندان را تشویق کنید.

هر چیزی که کارمندان را به ماندن در شرکت تشویق کند، تاثیر مثبت خواهد داشت. ترفیع دادن به کارمندان، افزایش حقوق و پاداش، همگی سرمایه‌گذاری‌های ارزشمندی برای پرسنل ارشدتان هستند. انعطاف‌پذیری و آزادی فردی نیز مفید است، مثل نتفلیکس در مثال‌های ذکرشده.

در زمینه سلامت و تندرستی کارمندان سرمایه‌گذاری کنید.

بیمه سلامت، سالم‌بودن محیط کار، عضویت باشگاه ورزشی و برنامه‌های تفریحی و سرگرمی، همه سرمایه‌گذاری‌های خوبی برای سالم و تندرست نگه‌داشتن کارکنانتان است. می‌توانید مثال شرکت آسانا را بخوانید.

وقت خود را صرف یادگیری موضوعاتی کنید که باعث ایجاد انگیزه در هر کارمند می‌شود.

وقت بیشتری برای ملاقات با کارمندان، شناخت آنها و پیداکردن علاقمندی‌های آنها صرف کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد با روش‌های شخصی‌تر و مناسب‌تری به آنها پاداش و انگیزه بدهید. به این ترتیب، در این مقاله می‌توانید درس‌هایی از همه شرکت‌های نمونه یاد بگیرید و آنها را به شکلی که مناسب گروهتان باشد، به کار ببندید.

از آنجایی که صنایع مختلف نیازهای مختلفی خواهند داشت و برندهای گوناگون دارای ارزش‌های متفاوتی خواهند بود، فقط یک راه «درست» برای سرمایه‌گذاری روی کارمندانتان وجود ندارد. با این حال، سرمایه‌گذاری روی کارمندان، عنصر مهمی در کسب‌وکارتان است که باید آن را در نظر بگیرید و موردی است که نمی‌توانید از آن غافل شوید.

اعضای گروه شما افرادی هستند که در راستای چشم‌انداز و اهداف شما کار می‌کنند و اگر چیزی را که برای موفقیت به آن نیاز دارند به آنها بدهید، دیگر هیچ مانعی نمی‌تواند سد راه شما شود.

نویسنده: آنا جوهانسون (Anna Johansson)
مترجم: میلاد قزللو
عنوان اصلی مقاله: Why Employees Are an Entrepreneur's Best Investment
نشریه: Entrepreneur

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این مثال‌هایی که زدید را ما در خواب هم نمی‌بینیم.
    اینکه یک شرکت روی کارمندان سرمایه‌گذاری کنه و واسشون باشگاه ورزشی و بیمه تکمیلی و تعطیلات نامحدود داشته باشه.
    ای کاش یه همچین مزایایی رو هم روزی توی شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی ببینیم و مدیرها واقعا روی کارمندان سرمایه‌گذاری کنن. چون باعث می‌شه ارزش شرکت خودشون بالاتر بره.
    البته تا وقتی سیطره دولت روی اقتصاد وجود داره و خصوصی‌سازی واقعی اتفاق نیفته، همین وضع برقرار خواهد ماند.

  • ناشناس

    تیتر این مقاله سوالیه که هر کارفرمایی باید از خودش بپرسه.
    اگه کارفرماها به خصوص دولتی ها این سوالو بپرسن از خودشون و بفهمن که سرمایه‌گذاری روی کارمندان چه ارزشی برای سازمانشون داره، دیگه به این راحتی نیروها رو تعدیل نمیکنن