کد مطلب: ۴۸۸۶۱۳

آخرین نظرسنجی‌های انتخابات آمریکا / ترامپ یا بایدن، کدام به کاخ سفید می‌رود؟

آخرین نظرسنجی‌های انتخابات آمریکا / ترامپ یا بایدن، کدام به کاخ سفید می‌رود؟

کمتر از ۲۴ ساعت دیگر تا انتخابات آمریکا باقی مانده است و برآیند نظرسنجی‌ها تاکنون حاکی از آن است که آرای جو بایدن با اختلاف 8 درصد نسبت به دونالد ترامپ برتری دارد. به گزارش تجارت‌نیوز، هنوز نه دموکرات‌ها و نه جمهوری‌خواهان هیچ‌کدام نمی‌توانند با خیال آسوده خود را برنده کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ بدانند. اگرچه

کمتر از ۲۴ ساعت دیگر تا انتخابات آمریکا باقی مانده است و برآیند نظرسنجی‌ها تاکنون حاکی از آن است که آرای جو بایدن با اختلاف 8 درصد نسبت به دونالد ترامپ برتری دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هنوز نه دموکرات‌ها و نه جمهوری‌خواهان هیچ‌کدام نمی‌توانند با خیال آسوده خود را برنده کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ بدانند. اگرچه تکلیف رای برخی از ایالت‌ها از قبل مشخص بوده، اما برخی از ایالت‌های مهم و سرنوشت‌ساز هنوز وضعیت مبهمی دارند.

چراکه رقابت بین این دو نامزد در ایالت‌های مهمی چون فلوریدا، کارولینای شمالی و آریزونا نزدیک گزارش شده و هنوز مشخص نیست چه کسی می‌تواند ۲۷۰ رای الکترال را بگیرد و به کاخ سفید برود.

براساس نظرسنجی‌ها تا کنون بایدن توانسته در ایالت کلیدی پنسیلوانیا ۷ درصد از ترامپ جلوتر باشد و در ایالت‌های میشیگان و ویسکانسین هم ۱۰ درصد از ترامپ جلوتر است. دموکرات‌ها در حالی اکنون در این ایالت‌ها از جمهوری‌خواهان جلوترند که در انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ رای این سه ایالت را به خود اختصاص داده بود.

در ایالت آیووا و تگزاس هم رقابت بین این دو حزب بسیار نزدیک به هم است. حال باید دید کدام نامزد می‌تواند بیشترین رای الکترال را کسب کند.

سیستم انتخاباتی آمریکا

در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، تعداد آرای مردم به تنهایی تعیین‌کننده پیروز نهایی انتخابات نیست. بلکه آن چیزی که برنده را مشخص می‌‌کند تعداد آرای الکترال هر ایالت است. تعداد آرای الکترال‌ در سراسر امریکا ۵۳۸ رای است و فردی که بتواند ۲۷۰ (۵۰ درصد آرا + یک رای) را به دست بیاورد به کاخ سفید می‌رود.

اما رای الکترال چیست؟ هر ایالتی تعداد متفاوتی نماینده در مجلس نمایندگان و سنای این کشور دارد. تعداد نمایندگان (الکترال‌ها) در هر ایالت با دیگری متفاوت است. در شمارش آرا برای انتخابات ریاست جمهوری، آرای الکترال اهمیت ویژه دارد.

برای مطالعه بیشتر درباره آرای الکترال، تعداد آرای الکترال هر ایالت و وضعیت هر کدام از نامزدها در این ایالت‌ها می‌توانید صفحه انتخابات امریکا را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

این صفحه نتایج نظرسنجی‌های این انتخابات را به صورت آنلاین نمایش می‌دهد و در هنگام رای‌گیری و شمارش آرا هم به روز است.

همچنین در این صفحه و در بخش آکادمی می‌توانید ببینید که انتخابات امریکا و پیروزی هر کدام از نامزدها چه اثری بر اقتصاد ایران و بازارهای مالی می‌گذارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا

    ترامپ رای بیاره دلار بالا میاد

  • ناشناس

    ترامپ میبره

    • ناشناس

      خوشحالی ترامپ میبره!

  • فروگذار

    بایدن بیاد واسه ما مردم عادی بهتره و اگه ترامپ بیاد واسه اون ۴درصد مثل همیشه عالی میشه. خاک تو سرمون

  • ناشناس

    ن طلا مطخام ن دلار فقط ب فکر ما فقیرا باشن خوراک پوشاکمون ارزون شه کافیه چرا با دلار کار میکنین ب فکر ما بدبختام باشین دیگه

  • ناشناس

    اقامون فوق لیسانس داره بیکاره من لیسانس بیکارم بزور یه لقمه نون پیدا میکنیم اونم اگه پیدا بشه
    بیچاره ما جووووووونا بدبختیم خدا ب دادمون برسه

    • مهدی زیباری

      هر انسانی باید هدف و رسالت شخصیش رو پیدا کنه تا بتونه در زندگیش موفق و سربلند باشه.
      هزاران راه بازرگانی حلال وجود داره که شاید به فکر ما نرسیده باشه
      نباید خود را مختص به رشته درسی کرد یا فقط در آن رشته کاری دنبال کار بود
      شاید رسالت شخصی شما چیزی دگر باشد.

  • ناشناس

    ترامپ برنده خواهد شد بایدن یکبار به ایران خیانت کرده

    • مهدی زیباری

      سلام
      اینکه ترامپ برنده خواهد شد با شما موافق هستم

  • ناشناس

    هرچی اتفاق بیافته کاسه کوزه ش سره ما فقیر بیچاره ها میشکنه خیلی احتمال داره که این روزا دیگه فاصله طبقاتی تو ایران معنا نداشته باشه همه جا باید بگیم شکاف طبقاتی??

  • ناشناس

    من که میگم با این آماری ترامپ داره مطمئنم که ترامپ نمیشع جو بایدنت بیشترین رای رو میگره

  • ناشناس

    خوبه ولی ترامپ

    • ناشناس

      بایدن بهتر است

  • ناشناس

    سلام من فقط میخواهم انتخابات هرچه زودتر تمام شود و نتایج نهایی مشخص شود چه کسی نتایج انتخابات را میبرد