کد مطلب: ۳۴۰۸۹۰

۹ ویژگی شخصیتی که مدیریت کردن آن‌ها دشوار است

۹ ویژگی شخصیتی که مدیریت کردن آن‌ها دشوار است

ما در زندگی با افراد گوناگونی مواجه می‌شویم. افرادی که هرکدام ویژگی شخصیتی متفاوت و شاید منحصربه‌فردی دارند. سروکله زدن با برخی از افراد به دلیل همین ویژگی‌ها می‌تواند کار سختی باشد. ما در این مقاله به ویژگی‌های شخصیتی می‌پردازیم که مدیریت کردن و زندگی کردن با افراد دارای آن‌ ویژگی‌ها کار سختی است و

ما در زندگی با افراد گوناگونی مواجه می‌شویم. افرادی که هرکدام ویژگی شخصیتی متفاوت و شاید منحصربه‌فردی دارند. سروکله زدن با برخی از افراد به دلیل همین ویژگی‌ها می‌تواند کار سختی باشد.

ما در این مقاله به ویژگی‌های شخصیتی می‌پردازیم که مدیریت کردن و زندگی کردن با افراد دارای آن‌ ویژگی‌ها کار سختی است و چند راه‌کار برای مدیریت و ارتباط با این افراد ارائه می‌دهیم.

۱- کنترل‌کننده

این افرادی تا زمانی که همه‌چیز را به شکلی خودشان دوست دارند تنظیم نکنند نمی‌توانند کار کنند. آن‌ها دائما در ترس زندگی می‌کنند زیرا فکر می‌کنند اگر چیزها طبق نظر آن‌ها مرتب نشود، فاجعه‌ای رخ خواهد داد. این افراد نمی‌توانند در شرایط پر تغییر و غیرقابل‌پیش‌بینی کار کنند. این افراد بسیار نگران هستند و عادت دارند هدف‌های غیرواقعی برای خود و دیگران بچینند.

بهترین راه برای مدیریت افرادی با این ویژگی شخصیتی با توجه به اینکه چنین افرادی نمی‌توانند کار تیمی بکنند این است که بگذارید آن‌ها در منطقه آرامش خود بمانند. بگذارید در شرایطی کار کنند خودشان بتوانند همه‌چیزشان را در دست بگیرند.

۲- اجتناب‌گر

افرادی با این ویژگی، شخصیتی درون‌گرا هستند؛ اما نه درون‌گرایی صلح‌طلب و آرام. چنین افرادی معمولا سرد و بی‌ادب هستند و سعی می‌کنند از هر چیزی که به کار مربوط است دوری کنند. آن‌ها یک زندگی تنها، خصوصی و برنامه‌ریزی‌شده دوست دارند.

راستش این افراد علی‌رغم رفتارهای تند خود، از نه شنیدن می‌‌ترسند و به‌شدت به نقد شدن و عدم‌موافقت با آن‌ها حساس هستند. آن‌ها معمولا نگران چیزهایی هستند که برای دیگران اهمیتی ندارند.

به‌سختی می‌توان با افرادی دارای چنین ویژگی شخصیتی ارتباطی عمیق برقرار کرد. برای مدیریت این افراد بهتر است تلاش کنید آن‌ها را در موقعیتی قرار ندهید که نیاز به تعاملات اجتماعی باشد. اگر هم قرار است بازخوردی درباره کارشان به آن‌ها بدهید، بهتر است شخصا با آن‌ها حرف بزنید و جلو تیم موضوع را مطرح نکنید.

۴- نابغه

افرادی که نبوغ فراوان دارند می‌توانند انسان‌های بزرگی باشند. این افراد می‌توانند تقریبا در هر حوزه‌ای که به آن علاقه دارند موفق شوند. چنین افرادی معمولا فروتن و خوش‌برخورد هستند، رفتاری دوستانه دارند و می‌توانند ستاره هر جمعی باشند.

اما هنگامی‌که آن‌ها مجبور به انجام کارهایی شوند که به آن علاقه‌ای ندارند، بازدهی کارشان به‌شدت پایین می‌آید و کارها را ناقص و نیمه‌کاره رها می‌کنند.

آلبرت انیشتین ویژگی شخصیتی

بهترین راه برای مدیریت افراد نابغه این است که کارهایی به آن‌ها بسپارید که در آن‌ها خلاقیت و ایده‌پردازی لازم است.

بهترین راه برای مدیریت افرادی با چنین ویژگی شخصیتی این است که به‌هیچ‌وجه کارهای تکراری به آن‌ها ندهید. آن‌ها در موقعیت‌هایی که نیاز است خلاق باشند و ایده‌پردازی کنند بسیار مفید هستند، می‌توانند رهبری را به دست بگیرند و با دیگران تعامل کنند.

۳- شخصیت احساساتی

احساسات بخشی جدایی‌ناپذیر شخصیت ما انسان‌ها است. افرادی با ویژگی شخصیتی احساساتی دوست دارند که همواره در مرکز توجه باشند و اگر نتوانند، ناراحت می‌شوند. این افراد برای اینکه توجه جلب کنند معمولا هنگامی شرایط سخت می‌شود، گریه می‌کنند.

چنین افرادی به‌شدت تحت تاثیر دیگران هستند و شدیدا به توجه و تایید دیگران نیاز دارند. افرادی با این ویژگی شخصیتی نه‌تنها باعث خستگی مدیران خود می‌شوند بلکه انرژی همکاران و مشتریان را نیز می‌گیرند.

برای مدیریت این افراد بهتر است آرام باشید، مدت‌زمانی که با آن‌ها سپری می‌کنید را محدود کنید و تا جایی که ممکن است آن‌ها را تشویق کنید.

۵- خودشیفته

افراد خودشیفته فکر می‌کنند از خرطوم فیل افتاده‌اند. آن‌ها دائما از دیگران انتظار تحسین دارند. از آن‌سو انتظار دارند افرادی که پیششان هستند خواسته‌ها و نیازهایشان را پیش‌بینی کنند مبادا چیزی طبق مذاقشان نباشد.

افرادی با این ویژگی شخصیتی فکر می‌کنند که باید جهان خود را به شکلی درآورد که آن‌ها را خوشحال کند؛ اما این افراد از درون شدیدا حس ناامنی می‌کنند و حسود هستند.

این افراد معمولا خیلی زود شغل و شرکت خود را عوض می‌کنند. بهترین راه مدیریت این افراد این است که ببینید در چه‌کاری را خوب بلدند و آن‌ها را در موقعیتی قرار دهید که این کار خوب خود را انجام دهند و تحسین شوند.

۶- تحریک‌پذیر

خلق‌وخوی این افراد می‌تواند در لحظه شدیدا تغییر کند. یک اتفاق کوچک می‌تواند این افراد را چنان عصبانی و ناراحت کند که اوضاع را برای دیگران هم سخت کنند. تعامل کردن با چنین افراد تقریبا غیرممکن است؛ زیرا خلق‌وخوی آن‌ها خیلی سریع و بدون نشانه خاصی شدیدا عوض می‌شود.

برای زندگی با چنین افرادی باید دائما بگذارید که اوضاع متناسب با شرایط آن‌ها پیش برود. اکثر افراد در تعامل با افرادی که تحریک‌پذیر هستند، معمولا کوتاه می‌آیند و می‌گذارند آن‌ها هر کاری دوست دارند بکنند؛ زیرا نمی‌خواهند تنش ایجاد شود.

مرد عصبانی ویژگی شخصیتی

بهتر است افراد تحریک‌پذیر را از شرکت خود کنار بگذارید. آسیب این افراد معمولا بسیار بیشتر از نفع آن‌ها است.

راستش اصلا لازم نیست چنین افرادی را مدیریت کنید. بهتر است اخراجشان کنید.

۷- محتاج

زندگی کردن با افراد محتاج، دردسر دارد. دیگران چنین افرادی را ضعیف و کم‌هوش می‌بینند. آن‌ها نه‌تنها در روابط صمیمی بلکه در زندگی کاری‌شان نیز بسیار وابسته هستند. افرادی با چنین ویژگی شخصیتی خیلی از دیگران کمک می‌‌خواهند.

کار کردن با چنین افرادی چالش‌برانگیز است زیرا اصلا نمی‌توان فهمید توانایی‌ها و مهارت‌های واقعی آن‌ها چیست.

بهترین راه مدیریت افرادی با این ویژگی شخصیتی، این است که به آن‌ها کارهای روتین و تکراری بسپارید. همچنین باید توجه داشته باشید این افرادی همواره به حدی از تحسین نیاز دارند تا آرام باشند.

۸- افراد جدی

هیچ‌چیزی بدتر از وقت گذراندن با کسانی که حس شوخ‌طبعی ندارند نیست. برخی از افراد با این ویژگی شخصیتی ممکن است بسیار باهوش باشند. هوش آن‌ها می‌تواند در کار بسیار به درد بخورد؛ اما با این‌همه، بیشتر افراد چندان علاقه‌ای به تعامل با افراد جدی ندارند.

شوخ‌طبعی ما را فردی جذاب می‌کند و انگیزه را در محیط کار بالا می‌برد. برای مدیریت افرادی با چنین ویژگی شخصیتی بهتر است شما همچنان شوخ‌طبعی خود را حفظ کنید، با آن‌ها هم شوخی کنید و کمکشان کنید که از این وضعیت دور شوند.

۹- آنارشیست

این افراد از رفتارهای بی‌پروا و کارهایی که شاید دیگران را ناراحت کند، لذت می‌برند. مدیریت کردن این افراد با این ویژگی شخصیتی بسیار کار سختی است.

این افراد چندان میانه‌ای با تعاملات اجتماعی ندارند و خیلی زود کلافه می‌شوند. به دلیل همین کلافگی ممکن است آن‌ها کارهایی مشکل‌سازی بکنند که صرفا از این کلافگی خلاص شوند. اگر این افراد در جایی باشند که قرار است با تعدادی زیادی برهمکنش داشته باشند، معمولا آشوب و دردسر ایجاد می‌کنند.

بهترین راه برای مدیریت این افراد این است که اتاقی به آن‌ها بدهید تا دور از دیگران کارشان را بکنند یا اینکه بگذارید در خانه‌شان کار کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پیروزان پارس

    جدید بود خوب بود در ارتباطات اجتماعی مفید است

  • ناشناس

    خوب بود