کد مطلب: ۴۵۷۲۵۴

چگونه در اینستاگرام، توییتر و شبکه‌های اجتماعی یک میلیون فالوور داشته باشیم؟

چگونه در اینستاگرام، توییتر و شبکه‌های اجتماعی یک میلیون فالوور داشته باشیم؟

یکی از مهم‌ترین نقاط عطفی که یک کسب‌وکار می‌تواند به آن دست پیدا کند، رسیدن به یک میلیون فالوور در اینستاگرام و توییتر و فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی است. این اتفاق مزایای زیادی به همراه دارد: مشخصا نشان می‌دهد که افراد به شما توجه دارند و قابلیت زیادی برای تاثیرگذاری در زمینه کاری خود

یکی از مهم‌ترین نقاط عطفی که یک کسب‌وکار می‌تواند به آن دست پیدا کند، رسیدن به یک میلیون فالوور در اینستاگرام و توییتر و فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی است. این اتفاق مزایای زیادی به همراه دارد: مشخصا نشان می‌دهد که افراد به شما توجه دارند و قابلیت زیادی برای تاثیرگذاری در زمینه کاری خود دارید.

داشتن تعداد زیادی فالوور در فضای مجازی نه‌تنها برای اینفلوئنسرها اهمیت دارد، بلکه معیار مهمی برای موفقیت کسب‌وکارها است.

در حال حاضر اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های مهم برای ارتباط با مخاطبان است، خواه از آن برای بازاریابی محصول و یا کسب‌وکارتان استفاده کنید و یا اینکه یک صفحه شخصی داشته باشید.

پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب و فیس‌بوک هنوز هم تاثیرگذار هستند، در حالی که توییتر، لینکدین و تیک‌تاک مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنند.

اما چگونه می‌توان در شبکه‌های اجتماعی یک میلیون فالوور داشت؟

خوشبختانه با یک استراتژی درست، طرز فکر مناسب و پشتکار و ثبات، دستیابی به یک میلیون فالوور برای همه امکان‌پذیر است.

۱- از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید

اگر می‌خواهید فالوورهای زیادی را جذب کنید، این کار مهم‌ترین مورد برای رسیدن هدف است. چه در اینستاگرام و چه در توییتر و چه در هر پلتفرم دیگری، هشتگ‌ها اولین راهی است که فالوورهای بالقوه جدید می‌توانند مطالب و محتوای تولیدی شما را پیدا کنند.

اما منظور از هشتگ‌های مناسب چیست؟

هشتگ‌ها باید دارای دو ویژگی اساسی باشند: اول اینکه مربوط به مطالب و محتوای شما باشند، و دوم اینکه در دسته‌بندی «ترند» یا پربازدیدها قرار بگیرند. تولید محتوای منظم و به‌روز یکی از راه‌های جذب فالوور است، نظر دادن درباره موضوعات مهم روز و یا ارسال عکس‌ها و تصاویر با توجه به ترندها یا موضوعات روز.

با نگاه کردن به تحلیل آنلاین به‌روز، می‌توانید بفهمید که چه هشتگ‌هایی ترند شده‌اند و سعی کنید مطالب و محتوایی تولید کنید که در مورد آن هشتگ‌ها باشد.

با این وجود، نباید از هشتگ‌های نامربوط فقط به‌دلیل اینکه ترند شده‌اند، استفاده کنید. در این صورت مخاطبان شما با دیدن هشتگ‌های نامرتبط گیج می‌شوند و همچنین فالوورهای احتمالی را نیز از دست خواهید داد.

۲- در صفحه خود دیگر کاربران را فالو کنید و با آنها ارتباط داشته باشید

حتی وقتی که در حال ساخت صفحه‌ای برای جذب فالوور هستید، باید سایر کاربران با علائق، محتوا و مخاطبان هدف مشابه را فالو کنید. این کار باعث می‌شود شما بخشی از جامعه کاربری باشید و مخاطبان هدف راحت‌تر می‌توانند شما را پیدا کنند.

اگر واقعا می‌خواهید فالوورهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، شما باید در مورد رقبای خود و یا در صورتی که رقابت مهم نباشد، حداقل درباره پروفایل‌ها و صفحه‌های مشابه تحقیق کنید.

تا جایی که ممکن است با جامعه کاربری در ارتباط باشید تا شناخته شوید و سایر کاربران را به سمت حساب کاربری خود جذب کنید. نظر دادن در مورد پست و عکس رقبا یکی از بهترین روش‌ها برای جذب و هدایت فالوور به سمت حساب کاربری خودتان است.

در نهایت، بازدیدکنندگان، صفحه شما را خواهند دید و اگر محتوای شما به‌اندازه کافی جذاب باشد، حداقل بعضی از آنها صفحه شما را فالو می‌کنند و تبدیل به فالوور شما می‌شوند.

افزایش فالوئر اینستاگرام توییتر شبکه‌های اجتماعی

۳- به‌طور منظم محتوای باکیفیت منتشر کنید

باید تا جایی که می‌توانید فعالیت داشته باشید، البته تا زمانی که در تایم‌لاین خودتان بیش از حد پست منتشر نکنید و یا برای دیگران بیش از حد کامنت نگذارید. برای اینکه به فالوورهای احتمالی نشان دهید که محتوای باکیفیت و اصیلی دارید، پست‌های شما باید به‌صورت منظم منتشر شود و جذاب و گیرا باشد.

مطمئنا در آغاز کار باید آزمون و خطا انجام دهید تا بفهمید که چه پست‌هایی باید منتشر کنید و مخاطبان هدفتان چه نوع محتوایی را می‌پسندند، اما وقتی که به محتوا و سبک خاص خودتان رسیدید، سعی کنید به همان سبک و قالب پایبند بمانید.

۴- محتوا و مطالبتان را در زمان درست منتشر کنید

پیشتر مشخص شده است که «بهترین» زمان برای انتشار پست و مطلب چه زمانی است، و این راهنماها می‌تواند در ابتدای کار به دردتان بخورد. با این حال، هنگامی که می‌خواهید فالوور را جذب کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید، بهتر است داده‌های مربوط به پست‌ها و پروفایل خودتان را نیز بررسی کنید. ممکن است عادت‌ها و ترجیحات مخاطب هدف شما با یک کاربر عادی فرق داشته باشد.

ابزارهای تحلیل مثل Instagram Analytics for Business، که می‌توانید در اینستاگرام و در قسمت فالوورها پیدا کنید، می‌تواند آمار لایک و اشتراک‌گذاری پست‌های شما را نشان دهد.

یکی از مفیدترین آمارها، یک خط زمان (تایم‌لاین) است که به شما نشان می‌دهد که فالوورها در چه زمانی بیشترین فعالیت را در اینستاگرام داشته‌اند. با توجه به این آمار، می‌توانید بفهمید که بهترین زمان انتشار مطالب و پست‌ها، چه ساعتی از روز و چه روزی از هفته است.

۵- فالوورهای رقبا را فالو کنید

فرض کنیم که شما یک صفحه عکاسی با موضوع عکاسی شهری و عکس‌های سیاه و سفید در اینستاگرام دارید. اگر قبلا این کار را انجام نداده‌اید، پروفایل‌ها و صفحه‌هایی که شبیه صفحه شما است و فالوورهای زیادی هم دارد را پیدا کنید. فالوورهای آن صفحه‌ها و پروفایل‌ها حتما به عکاسی سیاه و سفید علاقمندند و یا اینکه فقط یک صفحه و پروفایل را در این زمینه فالو کرده‌اند. حالا، آن فالوورها را فالو کنید.

با انجام این کار، مستقیما با مخاطب هدف آینده خود ارتباط برقرار می‌کنید و به‌طور غیرمستقیم از آنها دعوت می‌کنید تا از پروفایل و صفحه شما بازدید کنند. حداقل تعدادی از این کاربرها شما را فالو می‌کنند.

افزایش فالوئر اینستاگرام توییتر شبکه‌های اجتماعی

۶- از سایر پلتفرم‌ها هم فالوور جذب کنید

این روش نو و جدیدی نیست، اما اغلب افراد فراموش می‌کنند از این روش استفاده کنند. حتی اگر از اول در یک پلتفرم دیگر فعال هستید، دلیلی ندارد که نباید از سایر پلتفرم‌ها فالوور را به پروفایل و صفحه اصلی‌تان هدایت کنید.

فرض کنیم که اینستاگرام پلتفرم اصلی شما است. لینک صفحه اینستاگرام شما باید در همه پلتفرم‌هایتان قابل دسترسی باشد. این پلتفرم‌ها شامل دیگر شبکه‌های اجتماعی است، مثل فیس‌بوک، توییتر و پینترست و حتی لینکدین، البته اگر می‌توانید با آن کار کنید. و همین طور اگر وبسایت دارید، لینک صفحه اینستاگرام را باید در وبسایتتان قرار دهید (و البته باید وبسایت داشته باشید.)

اگرچه بیشتر وقت خود را صرف بازاریابی برای صفحه اینستاگرام می‌کنید اما باید زمانی را هم به تبلیغ دیگر شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهید. پینترست که از نظر بصری شبیه اینستاگرام است، برای بازاریابی فیلم و عکس می‌تواند به کارتان بیاید.

۷- هشتگ خودتان را بازاریابی کنید

خوشبختانه، برای ساخت یک هشتگ شخصی منحصربه‌فرد، مرتبط و جذاب تلاش زیادی انجام داده‌اید. حالا، هشتگ را به یک برند تبدیل کنید! البته، باید هشتگ خودتان را در سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید (مورد شماره ۶)، اما به یاد داشته باشید که می‌توانید هشتگ خودتان را به‌صورت آفلاین بازاریابی کنید.

اگر کسب‌وکار کوچکی را مدیریت می‌کنید، این مورد می‌تواند به کارتان بیاید. هشتگ خودتان را روی مواد تبلیغاتی -از پوستر گرفته تا کارت ویزیت- درج کنید.

اگر اینفلوئنسر هستید اما کسب‌وکاری ندارید، می‌توانید با کمی خلاقیت این روش را به کار بگیرید. به‌عنوان مثال، تعدادی کارت ویزیت و یا تراکت و بروشور جذاب و زیبا چاپ کنید -که هشتگ شما هم روی آنها درج شده باشد- و آنها را در دسترس افراد علاقمند به محتوا و مطالبتان قرار دهید.

برای مثال، اگر صفحه شما در زمینه ورزش و زندگی سالم فعالیت دارد، مواد تبلیغاتی‌تان را در باشگاه‌ها و فروشگاه‌های ورزشی پخش کنید.

۸- برای پیشرفت در کار، از ابزارهای تجزیه و تحلیل حرفه‌ای استفاده کنید

یکی از عناصر مهم در استراتژی موفق شبکه‌های اجتماعی این است که حدس و گمان را کنار بگذارید. خوشبختانه، با استفاده از ابزارهای کاربردی که وجود دارد می‌توانید آمار و اطلاعاتی درباره مخاطبان هدف، رقابت و عملکرد پست‌ها و لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها به دست بیاورید.

اشتراک بیشتر این برنامه‌ها برای کاربران حرفه‌ای پولی است، اما دریافت تحلیل درست داده‌ها می‌تواند به‌طور شگفت‌انگیزی باعث افزایش تعداد فالوورهای شما شود. می‌توانید قبل از پرداخت پول و تهیه اشتراک این برنامه‌ها، از آنها به‌صورت آزمایشی استفاده کنید تا ببینید که کدام برنامه مناسب کسب‌وکار شما است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کسب‌وکارها باید این هشت تا مرحله رو انجام بدن تا فالوور اینستاگرام و توییتر و شبکه‌های اجتماعی شون زیاد بشه اما بعضی ها فقط چون معروفن فالوئر دارن

  • ناشناس

    فالوور اینستاگرام و توییتر اولش با تبلیغات میاد اما بعدش باید محتوای خوب داشته باشی تا بمونه

  • یاماچ

    خیلی عالیس