حجم ویدیو: ۱۷.۳۵M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۲۲ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

از بوستانیکا چه می‌دانید؟/یک مزرعه عمودی کم‌هزینه و پردرآمد در دبی

دبی با ساخت یک مزرعه عمودی به نام بوستانیکا در تلاش برای ایجاد امنیت غذایی کشور خود بر اساس تجربیات روز اقتصاد سبز دنیاست.

به گزارش تجارت‌نیوز، بزرگترین مزرعه عمودی جهان به نام بوستانیکا با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون دلاری توسط امارات متحده عربی افتتاح شد. امارات هدف از ساخت این پروژه را تقویت امنیت غذایی و آبی این کشور اعلام کرده است. مزرعه عمودی بوستانیکا به مساحت تقریبی ۳۰هزار و ۶۶۰ متر مربع در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم احداث شده و فعلا به طور روزانه ۳ هزار کیلوگرم سبزیجات تولید می‌کند.

استفاده از هیدوریونیک در کشاورزی

هیدروپونیک یک روش در کشاورزی نوین است که اساس کار بوستانیکا را تشکیل می‌دهد. در این روش، گیاه در محلول سیال غذایی رشد کرده و آماده برداشت می‌شود. بوستانیکا ۹۵ درصد آب کمتری نسبت به کشاورزی سنتی مصرف می‌کند؛ این یعنی صرفه‌جویی سالانه ۲۵۰ میلیون لیتری آب.

کترینگ پرواز امارات و هلدینگ Crop One این مزرعه را ساخته و بدین ترتیب، مسافران پرواز امارات می‌توانند از سبزیجاتی مثل کاهو و اسفناج استفاده کنند. شهروندان اماراتی هم به این محصولات در فروشگاه‌های تحت برند Bustanica دسترسی دارند.

مزرعه عمودی جایگزین زمین‌های زراعی

مزارع عمودی یکی از جایگزین‌های مهم مزارع سنتی در تولید انواع صیفی‌جات و سبزی‌جات و گل‌های تزئینی به شمار می‌رود. در مزرعه عمودی دبی، این محصولات بدون استفاده از مواد شیمیایی و سموم ضد آفات تولید می‌شوند. دبی ساخت این مزرعه را در ۲۰۱۸ آغاز و امسال در انتهای تابستان امسال کار ساخت و بهره‌برداری آن به پایان رسید.

زندگی در خشکسالی

امارات یکی از کشورهای درگیر خشکسالی جهان است که تلاش می‌کند با ساخت مزرعه‌های نوین و به‌کارگیری شیوه‌های کشاورزی پایدار به امنیت غذایی برسد. به عبارت دیگر می‌توان افتتاح بزرگترین مزرعه عمودی در امارات را نشان‌دهنده اولویت دستیابی به امنیت غذایی بلندمدت برای این کشور دانست و امیدوار بود کشورهای منطقه نیز که چنین اقلیمی دارند به سمت ساخت چنین مزارعی حرکت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.