حجم ویدیو: ۵.۰۶M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۱۸ دی / پیش‌بینی بازار دلار و طلا

بورس در معاملات امروز روند متعادلی را داشت و نوسان شدیدی را ثبت نکرد. قیمت طلا و سکه در بازار امروز روند کاهشی داشتند. به گزارش تجارت‌نیوز، بیت‌کوین در کف حمایتی خود یعنی در محدوده ۴۱ هزار دلار معامله می‌شود و به نظر می‌رسد این محدوده از منظر تکنیکال حمایتی معتبر محسوب می‌شود. تکنیکال بیت‌کوین

بورس در معاملات امروز روند متعادلی را داشت و نوسان شدیدی را ثبت نکرد. قیمت طلا و سکه در بازار امروز روند کاهشی داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت‌کوین در کف حمایتی خود یعنی در محدوده ۴۱ هزار دلار معامله می‌شود و به نظر می‌رسد این محدوده از منظر تکنیکال حمایتی معتبر محسوب می‌شود.

تکنیکال بیت‌کوین

ریزش بیت‌کوین بعد از جلسه ماهانه فدرال رزرو یعد از اینکه این نهاد افزایش نرخ بهره را رسما اعلام کرد اتفاق افتاد و برخی عقیده دارند افزایش نرخ بهره می‌تواند باعث ریزش ‌بیت‌کوین تا ۳۰ هزار دلار شود.

اندیکاتور مکدی در نمودار ۴ ساعته سیگنال خرید صادر کرده است.

مایکل ون‌دو‌پوپ عقیده دارد اگر بیت‌کوین محدوده ۴۳ هزار دلار را به بالا بشکند می‌کند تا ۴۶ هزار دلار رشد کند.

طلا و ارز

برخی کارشناسان قیمت‌ها در بازار طلا و سکه را در درازمدت افزایشی پیش‌بینی می‌کنند اما معتقدند در کوتاه‌مدت ممکن است بازار کاهش را نیز تجربه کند.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی، روند بازار طلا را در بلندمدت افزایشی پیش‌بینی می‌کند.

او به تجارت‌نیوز می‌‌گوید: حتی اگر مذاکرات به نتیجه برسد بازار به صورت کوتاه‌مدت کاهشی نسبی را تجربه می‌کند اما در ادامه روند آن افزایشی می‌شود.

محبی ادامه می‌دهد: اقتصاد ایران تورم‌محور است و تاثیر توافق احتمالی بر بازار طلا نیز موقت خواهد بود.

او می‌گوید: صرف نظر از اینکه برای اونس چه اتفاقی رخ می‌دهد، قیمت طلا افزایشی است؛ چرا که اثرپذیری آن از قیمت دلار بیشتر از طلای جهانی است.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی، پیش بینی بلندمدت قیمت طلا و سکه را با توجه به اقتصاد تورمی ایران افزایشی می‌داند‌.

حق‌شناس در گفتگو با تجارت‌نیوز، روند قیمتی بازارهای طلا، سکه و دلار را در مقاطعی تا پایان سال کاهشی پیش‌بینی می‌کند اما معتقد است در سال آینده شمسی، مجددا قیمت‌ها افزایشی می‌‌شود.

بورس

با وجود اینکه بازار سهام تا میانه به لطف رشد گروه بانک و خودرو مثبت بود، در ادامه و با افت قابل توجه گروه شیمیایی منفی شد. بازار سهام در اولین روز معاملاتی هفته با ۷۵۱ واحد افت وارد کانال یک میلیون و ۳۶۲ هزار واحد شد. ارزش معاملات بورس امروز حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان ثبت شد.

گروه خودرو و بانک امروز رشد قابل توجهی داشتند اما سایر گروه‌ها و در صدر آن‌ها شیمیایی با افت قابل توجهی روبرو بودند و این موضوع باعث شد در نهایت بازار سهام کار خود را منفی به پایان برساند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.