حجم ویدیو: ۲۴.۵۹M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۴۶ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا نوبلیست‌ها با رمزارز مخالفند؟

بیت‌کوین به تنهایی ارزش ذاتی ندارد و تنها ارزش آن این است که باقی مردم گمان می‌کنند بیت‌کوین با ارزش است!

به گزارش تجارت‌نیوز، بیت‌کوین به تنهایی ارزش ذاتی ندارد و تنها ارزش آن این است که باقی مردم گمان می‌کنند بیت‌کوین با ارزش است!
این بخشی از اظهارات برنده نوبل سال جاری است. داگلاس دایموند که امسال به همراه دو شریک خود نوبل اقتصاد را به خانه برد، موضع منفی درباره ارزهای دیجیتال دارد و معتقد است این پروژه‌های جنجالی از سمت صرافی‌ها به افراد ساده پیشنهاد می‌شود. این طبیعی است که یک فرد در برابر پیشنهاد چند برابر شدن سرمایه خود رویکرد غیرعقلانی‌تری نسبت به یک سرمایه‌گذار ماهر داشته باشد.
داگلاس دایموند به تجربه ریزش ناگهانی ارزش لونا اشاره کرده و گفته هجوم فروش آنی می‌تواند همان بلایی را که سر لونا آورد برای باقی پروژه‌های حباب‌دار نیز به وجود آورد.
اما داگلاس دایموند تنها برنده نوبلی نیست که مخالف سرسخت ارزهای دیجیتال است و آن را بی‌ارزش می‌داند.
قبل از او جوزف استیگلیتز، دیگر برنده نوبل هم مخالفت خود را با رمزارزها اعلام کرده و گفته بود ناشناس ماندن بیت‌کوین درها را برای شرکت‌های مجرمانه و اهداف شوم ‌آن‌ها باز می‌کند.
رابرت شیلر،دیگر برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال ۲۰۱۳ هم رمزارز را جدیدترین تکرار ایده‌های ارز جایگزین می‌نامد و معتقد است رمزارزها آینده پایداری ندارند.
اریک ماسکین تنها برنده نوبلی است که موضع مثبتی درباره بیت‌کوین دارد. او معتقد است ماهیت بلاکچین رمزارزها، آنها را به یک فناوری مفید تبدیل کرده است.
ار سال ۲۰۰۸ تاکنون که ساتوشی ناکاموتو از بیت‌کوین رونمایی کرد تا کنون ۱۳ سال می‌گذرد. در این مدت بسیاری از این بازار تازه سود برده‌اند و بسیاری ضرر دیده‌اند. برخی می‌گویند ارزهای دیجیتال آینده اقتصاد است و برخی دیگر آن را حبابی می‌دانند که نهایتا از بین می‌رود.
با این همه آمارها می‌گوید حدود ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان ارز دیجیتال دارند و ارزش بازار رمزارزها به ۲ درصد کل اقتصاد جهان رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.