کد مطلب: ۷۹۰۶۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس در سال آینده / ۱۴۰۲ سال بازار سهام است؟

از سال 99 که بورس سقوط بی‌سابقه‌ای را تجربه و سهامداران خود را متحمل زیان سنگینی کرد، تا کنون بازار سهام نتوانسته است به روزهای رونق بازگردد. با این حال نشانه‌هایی وجود دارد که می‌تواند روزهای خوشی را برای سرمایه‌گذاران وفادار بازار سرمایه در سال آینده رقم بزند. به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل با وجود

از سال 99 که بورس سقوط بی‌سابقه‌ای را تجربه و سهامداران خود را متحمل زیان سنگینی کرد، تا کنون بازار سهام نتوانسته است به روزهای رونق بازگردد. با این حال نشانه‌هایی وجود دارد که می‌تواند روزهای خوشی را برای سرمایه‌گذاران وفادار بازار سرمایه در سال آینده رقم بزند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل با وجود رشد دو روز گذشته، هنوز فاصله زیادی با سقف تاریخی خود دارد و مقاومت‌های زیادی را پیش روی خود می‌بیند. با این حال، تورم و اشباع بازارهای موازی سیگنال‌های جالب توجهی به سرمایه‌گذاران بورسی ارسال می‌کنند؛ اکنون این سوال مطرح است که آیا سال 1402، سال بورس است؟
میثم فدایی- مدیرعامل سابق فرابورس- به این سوال مهم پاسخ داده است که با توجه به دو سناریوی تداوم تحریم‌ها و توافق احتمالی، پیش بینی می‌شود مسیر بورس در سال 1402 در کدام جهت باشد؛ صعود یا نزول؟

فدایی معتقد است که ادامه‌دار بودن تحریم‌ها تاثیر خیلی خاصی روی بازار سرمایه ندارد؛ چرا که شرکت‌های زیادی داریم که خارج از کشور هم راهکارهای دسترسی به ارز را پیدا کرده‌اند. او با این حال تاکید کرده است که در بعضی مواقع، چالش‌هایی را در این زمینه‌ها داریم.

مدیرعامل سابق فرابورس معتقد است اگر گشایش اقتصادی رخ دهد صنایعی مثل خودرو و بانک شرایط بسیار خوبی خواهند داشت و در صنایعی مثل پتروشیمی‌ها نیز هزینه‌های سربار فروش که به علت تحریم‌ها ایجاد شده، از بین خواهد رفت. این موضوع روی مقدار فروش و روند انتقال ارز آنها تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

وی اما تاکید می‌کند که در هر صورت پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه در میان‌مدت و بلندمدت روند خوب و رو به بالایی داشته باشد!

شما می‌توانید مشروح گفت‌وگوی تجارت‌نیوز با میثم فدایی را در گزارش‌های « اثر دو گانه قیمت دلار بر شرکت های بورسی / فرمول نرخ خوراک باید اصلاح شود » و « پیش بینی بورس سال 1402 / بازار سهام از رقبا سبقت می‌گیرد؟ » مطالعه کنید.

ویدئوهای بیشتر تجارت‌نیوز را در صفحه ویدئو مشاهده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.