کد مطلب: ۶۴۶۶۷

گرانی ۷۰۰ تومانی مرغ / وعده ارزانی محقق نشد

قیمت امروز مرغ در بازار مصرف ۷ هزار و ۷۰۰ تومان است که این نرخ ۷۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب کارگروه تنظیم بازار است و برخلاف انتظار مسئولین نرخ این محصول بعد از ماه رمضان نیز کاهش نیافت. قیمت انواع پروتئین حیوانی در بازار مصرف از ثبات نسبی به غیر از گوشت مرغ برخوردار

قیمت امروز مرغ در بازار مصرف ۷ هزار و ۷۰۰ تومان است که این نرخ ۷۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب کارگروه تنظیم بازار است و برخلاف انتظار مسئولین نرخ این محصول بعد از ماه رمضان نیز کاهش نیافت.

قیمت انواع پروتئین حیوانی در بازار مصرف از ثبات نسبی به غیر از گوشت مرغ برخوردار است.

بر این اساس نرخ مرغ کماکان از پیشتازان تغییرات قیمتی در بازار است به‌طوری که قیمت این محصول از روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان افزایش یافت و تا 8 هزار و 100 تومان بالا رفت.

نرخ امروز هر کیلوگرم مرغ نیز 7 هزار و 700 تومان بوده که 700 تومان بالاتر از نرخ 7 هزار تومانی مصوب دولت (کارگروه تنظیم بازار) است.

بنابر این گزارش نرخ هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی بدون دنبه 30 هزار تومان تا 31 هزارو 500 تومان، گوساله 34 هزار و 800 تومان تا 35 هزار و 500 تومان و هر شانه تخم‌مرغ 7 هزار و 500 تومان تا 8 هزار تومان است.

به گزارش تسنیم، مسئولین و فعالین بخش طیور کشور انتظار پایین آمدن نرخ مرغ بعد از ماه رمضان بر اساس افزایش جوجه ریزی‌های انجام‌شده و کاهش مصرف را داشتند اما نرخ این محصول کماکان گران و بالاتر از نرخ مصوب است و توزیع مرغ منجمد شرکت پشتیبانی امور دم نیز تأثیری بر کاهش قیمت‌ها نداشت.

علی‌اصغر ملی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی معتقد است، دام زنده به شکل غیرمجاز از کشور خارج می‌شود و این امر بازار را با کمبود مواجه کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.