حجم ویدیو: ۹۲.۹۶M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۵۴ دانلود ویدیو

گفتگوی اختصاصی تجارت‌نیوز با حجت اله صیدی:

آسیب تحریم به اقتصاد ایران چقدر است؟

حجت اله صیدی، اقتصاددان و بانکدار باسابقه در گفتگویی که اخیرا با تجارت‌نیوز داشت نسبت به آسیب تحریم به اقتصاد ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجت اله صیدی، اقتصاددان و بانکدار باسابقه ایرانی در گفتگویی که اخیرا با تجارت‌نیوز داشت به دامنه آسیب تحریم به اقتصاد ایران پرداخت و نسبت به تداوم آن ابراز نگرانی کرد.

به باور قریب به اتفاق اقتصاددانان تحریم‌های هسته‌ای هزینه های بسیار سنگینی بر دوش اقتصاد ایران گذاشته است. هزینه‌هایی که در طول بیش از یک دهه اخیر باعث جا ماندن کشور از مدار توسعه و همچنین کوچکتر شدن سفره مردم شده است. حجت اله صیدی، اقتصاددان و مدیرعامل پیشین بانک صادرات در گفتگوی اختصاصی با تجارت‌نیوز حجم خسارات وارده به اقتصاد ایران را تخمین زد. وی معتقد است تحریم باعث افزایش چشمگیر هزینه مبادلات شده است.

صیدی اعتقاد دارد این افزایش هزینه به جیب عده‌ای می‌رود که در افواه به عنوان کاسبان تحریم شناخته می‌شوند. این استاد اقتصاد با تاکید بر لزوم رفع تحریم، اقتصاد ایران را بهره‌مند از زیرساخت‌های مناسب دانسته و نسبت به حل بسیاری از مشکلات در صورت بسته شدن پرونده تحریم‌ها ابراز امیدواری کرد.

قسمت اول گفتگوی تجارت‌نیوز با حجت اله صیدی را ببینید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.