حجم ویدیو: ۷.۲۳M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۱۷ دانلود ویدیو

انتقاد تند عباس آخوندی از تصمیم ۲۰۰ هزار میلیاردی:

تاوان اشتباه مالباختگان موسسات مالی را روستاییان دادند!

عباس آخوندی ضمن انتقاد از اقدام دولت برای پرداخت مطالبات مال‌باختگان موسسات مالی، اعتقاد دارد این اقدام دولت یک‌هشتم به کل نقدینگی کشور افزوده و منجر به تورم شده است.

عباس آخوندی ضمن انتقاد از اقدام دولت برای پرداخت مطالبات مال‌باختگان موسسات مالی اعتقاد دارد این اقدام دولت یک هشتم به کل نقدینگی کشور افزوده و منجر به تورم شده است.

عباس آخوندی در این خصوص می‌گوید: وقتی می‌گوییم قرار است دولت ۲۹ هزار میلیارد تومان بدهی موسسات مالی را پرداخت کند، به این مفهوم است که ۲۹ هزار میلیارد تومان به پایه پولی اضافه می‌شود. هنگامی که ۲۹ هزار میلیارد تومان به پایه پولی اضافه می‌شود، به این مفهوم است که به میزان هفت برابر آن در جامعه نقدینگی ایجاد می‌شود. یعنی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به نقدینگی اضافه می‌شود که یک‌هشتم کل نقدینگی ایران را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه تورم ناشی از نقدینگی ایجادشده از این اقدام به کل جامعه ایران منتقل شد، می‌گوید: اگر حقوق شهروندی برای ما مهم است، چرا یک فردی که در یک روستای دورافتاده زندگی می‌کند باید تاوان این اقدام را بپردازد. بدون اینکه کوچک‌ترین سهمی در این جریان داشته باشد.

آخوندی اعتقاد دارد که در جریان موسسات مالی نباید تمام هزینه‌ها به دولت منقل می‌شد. این هزینه‌ باید به سپرده‌گذاران کلان، سهامداران این موسسات و دولت سرشکن می‌شد.

وی می‌گوید: آیا افرادی که این کسب‌و‌کار مسموم را ایجاد کردند، جزای کار خود را پرداختند؟ آیا باید تاوان اشتباه سپرده‌گذاران را جامعه بپردازد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.