حجم ویدیو: ۴.۶۷M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

پیش‌بینی بازار طلا و دلار / ۶۰ ثانیه با بازارهای امروز ۵ دی

شاخص بورس در بازار یکشنبه روند نزولی را طی کرد. قیمت طلا و سکه افزایش یافتند و دلار در سامانه سنا بدون تغییر ماند. به گزارش تجارت‌نیوز، در جریان معاملات ۲۴ ساعت گذشته بازار رمزارزها ارزش این بازار با افتی ۰٫۶ درصدی به ۲٫۴۸ هزار میلیارد دلار رسید. در این مدت بیت‌کوین افتی ۱٫۵ درصدی

شاخص بورس در بازار یکشنبه روند نزولی را طی کرد. قیمت طلا و سکه افزایش یافتند و دلار در سامانه سنا بدون تغییر ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان معاملات ۲۴ ساعت گذشته بازار رمزارزها ارزش این بازار با افتی ۰٫۶ درصدی به ۲٫۴۸ هزار میلیارد دلار رسید. در این مدت بیت‌کوین افتی ۱٫۵ درصدی داشت ولی همچنان بالای قیمت ۵۰ هزار دلاری معامله می‌شود. بازدهی هفتگی بیت‌کوین بیش از ۶٫۵ درصد به ثبت رسیده است.

اتریوم هم که هفته گذشته رشدی دو درصدی داشته، نسبت به دیروز ۰٫۲ درصد افت کرد و در سطح ۴۰۴۰ دلاری در حال معامله است. با این حال سه ارز ترا (LUNA)، سولانا و پولکادات (DOT) به ترتیب با ۳٫۱، ۲٫۵ و ۲٫۱ درصد رشد، بهترین عملکرد را در میان ۱۰ ارز برتر بازار به خود اختصاص دادند.

اثرات شیوع اومیکرون در بازارها

علی عصاری، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح داد: معاملات آتی نفت روز جمعه افزایش نسبتا چشم‌گیری را ثبت کرد.

او تاثیر شیوع ویروس اومیکرون بر اقتصاد جهانی را نسبت به هفته‌های گذشته کاهشی می‌داند و معتقد است که خطر اومیکرون کمتر شده.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه داد: با توجه به اینکه واکسیناسیون جهانی در حال انجام است، احتمالا در سال میلادی آینده شیوع ویروس‌های جدید با کنترل بیشتری همراه است و اثرات کمتری در بازارها می‌گذارد.

او این مسائل را موجب افزایش نیاز به کامودیتی‌ها و مواد اولیه می‌داند و معتقد است که احتمالا نوسان قیمت‌ها در این بازار کاهش می‌یابند.

قیمت اونس جهانی طلا امروز یکشنبه پنجم دی‌ماه ۱۴۰۰ به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییری در نرخ طبق قیمت دیروز در بالاترین نرخ ۱۸۰۹ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۹۱ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۸۵ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز به ۱۳میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید.

بورس

بازار سهام پس از چند روز سبز امروز با افت ۱۴۸۹ واحدی در شاخص کل مواجه بود. شاخص کل بورس امروز به کانال یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید. البته در میانه بازار این افت بیشتر بود و در ادامه از سرعت آن کاسته شد.

ارزش کل معاملات بازار سهام امروز بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته کاهش داشت.

فردا بورس سبز است

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سهام گفت: منفی شدن بازار قابل پیش‌بینی بود اما این افت ادامه‌دار نخواهد بود و بازار فردا با شیب ملایمی مثبت است.

وی اظهار کرد: نرخ دلار نیما امروز تغییری نکرد اما فردا روند افزایشی آن ادامه می‌یابد و در چند روز آتی قیمت به ۲۵ هزار تومان خواهد رسید که نکته مثبتی برای شرکت‌های صادرات محور است. رصد گزارشات ماهانه‌ شرکت‌ها توسط سهامداران می‌تواند خط خوبی به آن‌ها برای ادامه معاملات بدهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.