اخیرا محسن صالحینیا، مدیر عامل صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی آمار داده بود که بیش از ۱۰ هزار واحد تولیدی شهرکهای صنعتی راکد هستند و علت عمده آن کمبود نقدینگی، مالیات و تامین اجتماعی است. در نظرسنجی تجارتنیوز از مخاطبان پرسیده شد که کدام یک از این عوامل نقش بیشتری داشتند که کاربران بیشترین رای را به گزینه مالیات دادهاند. اما چرا مالیات متهم اصلی تعطیلی بنگاههاست؟ سیامک قاسمی، کارشناس اقتصادی در گفتگو با تجارتنیوز به این سوال پاسخ میدهد.
تجارتنیوز در گفتگو با سیامک قاسمی، کارشناس اقتصادی بررسی کرد:
چرا مالیات متهم اصلی تعطیلی تولید است؟ (ویدئو)
اخیرا محسن صالحینیا، مدیر عامل صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی آمار داده بود که بیش از ۱۰ هزار واحد تولیدی شهرکهای صنعتی راکد هستند و علت عمده آن کمبود نقدینگی، مالیات و تامین اجتماعی است. در نظرسنجی تجارتنیوز از مخاطبان پرسیده شد که کدام یک از این عوامل نقش بیشتری داشتند که کاربران بیشترین رای […]
نظرات
تبلیغات
آخرین اخبار
- خبرنگار الجزیره: وزارت خزانهداری آمریکا معافیتهای ۶۰ روزه برای نفت و پتروشیمی ایران صادر کرد
- پزشکیان فردا به پاکستان میرود
- قیمت نقره امروز دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / شمش نقره یک کیلویی ۴۲۳ میلیون تومان شد + جدول
- توپ در ترازوی اقتصاد / تحلیل تاثیر جام جهانی بر گردشگری، اشتغال و سرمایهگذاری خارجی
- ثابتی عضو سابق دفتر جلیلی: فهم امثال ما از زمان خودمان جلوتر است
- تاجگردون به منتقدان: همسو با زبان صهیون نشوید
- رشد اقتصادی ایران به ۰.۲ درصد رسید
- بقائی: ایران از همه اهرمهایش برای اطمینان از اجرای تعهدات طرف مقابل بهره میگیرد
- پزشکیان: بدون وا دادن وارد مذاکرات شدیم/ گشایشهای خوبی ایجاد شده است
- قیمت دینار عراق امروز دوشنبه 1 تیر 1405
- قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵
- قیمت دینار عراق امروز دوشنبه 1 تیر 1405
- قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / بازار طلا در دوراهی صعود و اصلاح + جدول
- قیمت نقره امروز دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / شمش نقره یک کیلویی ۴۲۳ میلیون تومان شد + جدول
- پایان بورس امروز دوشنبه 1 تیر 1405 / بازار سهام اصلاح کرد؛ 7.2 همت از بورس خارج شد
اینقد این مالیات ها کمر ملت رو شکوندن و واقعا تولید کننده واقعی یا باید یه تخلفی بکنه تا ورشکست نشه و یا باید بنگاه تولیدیش رو تعطیل کنه .. اخه یه مالیات یا دو مالیات که نیست . مثلا برای واردات حالا هر کالایی منجمله مواد اولیه . در ابتدا به ساکن 4 درصد که هنگام ترخیص کالا باید پرداخت کنیم و بعد 9 درصد ارزش افزوده و بعد مالیات بر درامد و بعد …. تهش نگاه میکنی میبینی سود که نداره کلی هم ضرر کردی
وقتی به درآمد واقعی توجه نمیشود.و بر اساس تخیلی مالیات تعیین میشود……
دراینوضعیت بد اقتصادی دولت باید دست مالیات رااز تولید قطع کند وبدنبال کسانی که واردات انجام میدن وکنسرتهایی را بخوشی اجرا میکنندومالیات نمیدن ودکترهای پردرامدکه ازمعافیت برخوردار هستند..یک تولیدی دریک کشور دانا ومدیریت صحیح همیشه در حمایت است اما درایران عکس جریان است مثل اینکه تولید کار دشمن دولت است ……البته که چنین است چون تولید جلوی واردات را میگیرد وخیلیها ضرر میکنند خلاصه کسانی هستند که جاوی چرخه تولید سنگ میاندازند انهم توسط مالیات وتامین اجتماعی.