حجم ویدیو: ۲۸.۸۹M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۵۲ دانلود ویدیو

سرنوشت تورم در ۲ ماه پایانی سال چه خواهد شد؟

یک سناریو که از اتاق بازرگانی بیرون آمده، بیانگر این است که اگر فرض را بر ادامه تورم ماهانه یک، دو و سه درصد بگذاریم، نرخ تورم در بهمن ۴۸.۴ و در اسفندماه ۴۹.۳ درصد خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، دی ماه پر بود از رکوردهای تورمی؛ رونمایی جدیدی از ادعای جراحی اقتصادی! اما تورم در این ماه با چه تغییراتی مواجه شد و قرار است تا پایان سال چه سرنوشتی پیدا کند؟ مرکز آمار ایران که حالا آن را به‌عنوان مرجع اصلی اعلام نرخ تورم و رشد اقتصادی می‌شناسیم، می‌گوید تورم نقطه‌ای از 50 درصد فراتر رفته! این جمله یعنی خانوارهای ایرانی به طور میانگین 51.3 درصد بیشتر از دی ماه سال قبل، برای اینکه یک سبد مشخصی از کالا و خدمات را بخرند، هزینه کرده‌اند. اما فقط تورم نقطه‌ای نگران‌کننده نیست. نرخ تورم سالانه هم افزایش داشته و به 46.3 درصد رسیده است. عجیب‌تر آنکه تورم ماه دی هم 4.3 درصد بوده است؛ بیشترین مقدار در شش ماه اخیر!

اما تورم در دو ماه باقی‌مانده از سال 1401 چه ارقامی را نشان می‌دهد؟ یک سناریو که از اتاق بازرگانی بیرون آمده، بیانگر این است که اگر فرض را بر ادامه تورم ماهانه یک، دو و سه درصد بگذاریم، نرخ تورم در بهمن 48.4 و در اسفندماه 49.3 درصد خواهد بود.

خلاصه کلام اینکه، با توجه به تورم سال قبل، این پیش‌بینی یعنی قرار است وضعیت تورمی اقتصاد ایران ادامه یابد….

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.