خبر مهم:

حجم ویدیو: ۱۱.۰۴M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۵۷ دانلود ویدیو

جزئیات طرح صیانت چیست؟

نمایندگان معترض، فقط به روند تصویب طرح اعتراض داشتند واگرنه کلیات طرح به قوت خودش باقی است. پس طرح صیانت همچنان امکان اجرایی شدن دارد.

مصوبه دیروز کمیسیون مشترک، درباره طرح صیانت لغو شده. اما این خبر به چه معناست؟
نمایندگان معترض، فقط به روند تصویب طرح اعتراض داشتند واگرنه کلیات طرح به قوت خودش باقی است. پس طرح صیانت همچنان امکان اجرایی شدن دارد.
پس ماجرای اعتراضات نمایندگان چه بود؟
افشین کلاهی تنها نماینده بخش خصوصی که تو جلسه کمیسیون حضور داشته است، گفته است: در جلسه سه شنبه طرحی که ۹ بهمن منتشر شده بدون اینکه حتی خوانده شود و به او اجازه صحبت بدهند تصویب شده است.
با اجرای طرح صیانت از فضای مجازی چه اتفاقی می‌افتد ؟
هیچ پلتفرم و یا پیام‌رسانی مسدود نمی‌شود. اما همه پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌ها چه داخلی و چه خارجی باید از قوانین و مقررات ایران تبعیت کنند. و اگرنه با کاهش ترافیک و پهنای باند مواجه می‌شوند. یعنی سرعت اینفدر پایین می اید که امکان اسنفاده از اینستاگرام را نداریم.
اما این قوانین چگونه مشخص می‌شود؟
تنظیم قوانین و مقررات طرح صیانت، با کارگروه گذرگاه مرزی است. اعضای این کارگروه: رئیس مرکز ملی فضای مجازی (ریاست کارگروه)، نمایندگان وزارت ارتباطات ، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و سازمان اطلاعات سپاه است.

مسدودسازی فیلترشکن‌ها نکته بعدی است که در طرح آمده است. بر اساس این طرح، وزارت ارتباطات مکلف است به طور مستمر و موثر این نرم‌افزارها را شناسایی و غیرقابل استفاده کند. از طرفی هرگونه فعالیت تجاری در زمینه تولید، توزیع، تکثیر و عرضه غیرمجاز VPN ممنوع است و مرتکب، به حبس و جزای نقدی است.

نکته عجیب دیگر این طرح، الزام تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی هوشمند به حمایت از خدمات فضای مجازی داخلی است.
هنگام واردات گوشی همراه، اگر کشور سازنده پیام‌رسان و اپلیکیشن بومی و ایرانی روی گوشی تولیدی خود نصب کند، می‌تواند از تخفیف عوارض ورودی برخوردار شود. اگر نکنند شامل عوارض ۳۵ درصدی می‌شوند. یعنی با اجرای این طرح گوشی هم گران می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.