حجم ویدیو: ۲۳.۳۸M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۳۰ دانلود ویدیو

داستان خودروهای عتیقه ایران (ویدئو)

موزه خودروهای تاریخی ایران یکی از موزه‌های باسابقه در ایران است که از سال ۸۲ فعالیتش آغاز شد. سال گذشته موزه برای بازسازی و تعمیر تعطیل شد و حدودا یک ماه قبل دوباره افتتاح شد.

موزه خودروهای تاریخی ایران یکی از موزه‌های باسابقه در ایران است که از سال ۸۲ فعالیتش آغاز شد. سال گذشته موزه برای بازسازی و تعمیر تعطیل شد و حدودا یک ماه قبل دوباره افتتاح شد.

در این موزه که از چهار بخش تشکیل شده از از رولزرویس ضدگلوله احمد شاه قاجار تا کالسکه اتریشی ناصرالدین شاه در آن به نمایش درآمده است.

تجارت‌نیوز در این ویدئو داستان سه تا از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین خودروهای موجود در این موزه را روایت می کند.

خانه خودروهای تاریخی کجاست؟

موزه خودورهای تاریخی با نمایش لیموزین آب‌طلاکاری شده، کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار، فانتوم ۴ ضدگلوله و نمونه‌های نادر دیگر در صنعت خودروسازی افتتاح شد.

ساختمان این موزه که بیشتر شبیه پارکینگ خودروهای لوکس تاریخی، منحصر به فرد و آنتیک است، بین کیلومتر ۱۰ و ۱۱ جاده مخصوص کرج، انتهای کوچه ۲۵ قرار دارد.

ساختمان جدید این موزه را شنبه اول آبان‌ ۱۴۰۰ پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان و عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح کردند.

این موزه از سال ۱۳۸۲ با نمایش مجموعه‌ای غنی از خودروهای تاریخی که تا پیش از سال ۱۳۵۷ وارد ایران شده است، راه‌اندازی شده بود.

نمونه‌های نادر صنعت خودروسازی

در موزه خودروهای تاریخی، نمونه‌های نادر صنعت خودروسازی جهان نگهداری می‌شود؛ از جمله:

-پیرس آرو لیموزین آب‌طلاکاری‌شده که تنها نمونه پنتر لیزر تولیدشده در جهان و تنها اتومبیلی است که حاصل کار مشترک کمپانی‌های مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است،

-مجموعه‌ای غنی از مدل‌های رولزرویس از جمله رولزرویس سیلور گوست احمد شاه قاجار،

-مدل افسانه‌ای فانتوم ۴ ضدگلوله که فقط ۱۸ دستگاه در کل دنیا وجود داشت. یک دستگاه آن ضدگلوله بود که برای خانواده سلطنتی ساخته شد،

-فانتوم ۳،

-و مجموعه مرسدس بنزها شامل مدل استثنائی ۵۰۰ کا، ۶۰۰ لیموزین و ۱۹۰ SL ( ایسنا ).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.