حجم ویدیو: ۳۰.۷۷M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۷ دانلود ویدیو

روایتی از انتخابات اتاق تهران در ۱۰۰ ثانیه

اتاق بازرگانی به عنوان مادر تشکل های بخش خصوصی کشور شناخته می شود. هر چهار سال یک بار نمایندگان بخش خصوصی برای سراسر اتاق‌های بازرگانی شهرستان‌های کشور انتخاب می شوند و سپس از میان آنها، هیات رئیسه اتاق ایران و ریاست اتاق ایران انتخاب خواهد شد. در بین اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور شاید بتوان گفت انتخابات

اتاق بازرگانی به عنوان مادر تشکل های بخش خصوصی کشور شناخته می شود. هر چهار سال یک بار نمایندگان بخش خصوصی برای سراسر اتاق‌های بازرگانی شهرستان‌های کشور انتخاب می شوند و سپس از میان آنها، هیات رئیسه اتاق ایران و ریاست اتاق ایران انتخاب خواهد شد.

در بین اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور شاید بتوان گفت انتخابات اتاق بازرگانی تهران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رقابت‌های انتخاباتی بخش خصوصی سراسر کشور، دوشنبه دهم دی ماه امسال کلید خورد. کاندیداها تا یک روز پیش از برگزاری انتخابات به مدت یک هفته فرصت تبلیغات داشتند و در نهایت 11 اسفند ماه انتخابات اتاق تهران برگزار شد.

در این انتخابات رقابت اصلی بین سه گروه اصلی «ائتلاف برای فردا»، «پیشگامان تحول» و «تشکل های کارآفرین» بود. در مجموع بیش از 3417 نفر رای دادند و حاصل آن پیروزی 100 درصد گروه حاکم بر اتاق تهران یعنی ائتلاف برای فردا بود.

مرحله بعدی رقابت های انتخاباتی اتاق بازرگانی، انتخاب هیات رئیسه و ریاست اتاق ایران است. این افراد می توانند در مهمترین مجامع تصمیم گیر برای بخش خصوصی کشور از جمله شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی و شورای عالی تامین اجتماعی و مجامع دیگر حضور داشته باشند. در دوره پیش گروه ائتلاف برای فردا با وجود پیروزی در انتخابات اتاق تهران، نتوانسته بود در انتخابات اتاق ایران پیروز شود و غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران شده بود اما آیا این بار هیات نمایندگان اتاق تهران می توانند در انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران نقش آفرینی کنند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.