حجم ویدیو: ۳۸.۵۱M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۶:۴۷ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چگونه سرمایه‌گذاری کنیم؟/ در سال ۱۴۰۱ رکود تورمی ادامه می‌یابد؟ (ویدئو)

اقتصاد ایران در حالت رکود تورمی به سر می‌برد و بازدهی بازارها کمتر از تورم است. در این شرایط چگونه می‌توان با حفط ارزش سرمایه، کسب سود و سرمایه گذاری کرد؟ پوریا بختیاری و علی رئوفی، دو پژوهشگر و کارشناس اقتصادی در لایو اینستاگرامی تجارت‌نیوز به این پرسش پاسخ دادند. بختیاری گفت: اقتصاد ایران قابل

اقتصاد ایران در حالت رکود تورمی به سر می‌برد و بازدهی بازارها کمتر از تورم است. در این شرایط چگونه می‌توان با حفط ارزش سرمایه، کسب سود و سرمایه گذاری کرد؟

پوریا بختیاری و علی رئوفی، دو پژوهشگر و کارشناس اقتصادی در لایو اینستاگرامی تجارت‌نیوز به این پرسش پاسخ دادند.

بختیاری گفت: اقتصاد ایران قابل پیش‌بینی نیست و افراد باید دیدی محافظه‌کارانه نسبت به سرمایه‌گذاری داشته باشند.

او افزود: در شرایط رکود تورمی، بازارها کمتر از تورم بازدهی دارند. در نتیجه افراد باید سبدی از دارایی‌ها را از بازارهای مختلف تشکیل دهند و به دید بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند.

بختیاری بیان کرد: آنها در همین شرایط نیز می‌توانند سهام‌ها و دارایی‌ها را پیدا کنند که زیر ارزش واقعی خود معامله می‌شوند و از فرصت خرید آنها استفاده کنند.

اولویت؛ تامین نیازهای مصرفی

علی رئوفی، دیگر کارشناس حاضر در این گفتگو نیز در مورد سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تاکید کرد: شکی نیست که سال‌های پیش رو دوران رکود تورمی است. در چنین شرایطی حفظ سرمایه و کسب سود بسیار سخت است.

او افزود: در این دوران بازارهای کالایی و مالی اعم از خودرو، مسکن، طلا و ارز، احتمالا با افت مواجه می‌شوند و بازدهی آنها از تورم کمتر خواهد بود. در مقابل، تورم کالاهای مصرفی پایدار می‌ماند.

رئوفی ادامه داد: در چنین شرایطی افراد می‌توانند اولویت را بر تامین نیازهای مصرفی خود بگذارند؛ چرا که قیمت آنها بر اثر تورم افزایش می‌یابد.

توصیه‌های بیشتر این دو پژوهشگر و کارشناس اقتصادی در مورد سرمایه‌ گذاری در بازارها را در ویدئو پیوست مشاهده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.