حجم ویدیو: ۲۵.۷۴M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۴۱ دانلود ویدیو

مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در NFT چیست؟

سرمایه‌گذاری در آثار هنری و محبوب NFT معایبی دارد که در این ویدئو به آنها پرداخته خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرمایه‌گذاری در آثار هنری دیجیتال که به شکل توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT شناخته می‌شوند، در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. خرید و سرمایه‌گذاری در NFTها، اما در کنار مزایا، معایبی هم دارند.

مزایای سرمایه‌گذاری در NFT

به طور کلی می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری در آثار NFT سه مزیت اصلی را به همراه دارد. نخست، سرمایه‌گذاری در این توکن‌های غیرقابل تعویض برای همه افراد ممکن است. همچنین مالکیت این دارایی‌های توکنی می‌تواند به راحتی از طریق کیف‌پول به فرد دیگری منتقل شود.

یکی دیگر از مزایای سرمایه‌گذاری NFT، حفظ امنیت مالکیت آن به کمک بلاکچین است. تکنولوژی بلاکچین و رمزنگاری‌های آن، نگهداری این دارایی دیجیتال را برای کاربر امن‌تر خواهد کرد و شفافیت مالکیت نیز به کمک بلاکچین مشخص‌تر می‌شود. همچنین، سرمایه‌گذاری در این آثار دیجیتالی، این امکان را به کاربر می‌دهد تا بهتر با فضا و تکنولوژی بلاکچین آشنا شوند. از طرفی، هنرمندان این نوع آثار می‌توانند با هر جا‌به‌جایی مالکیت آثار میان کاربران، بخشی از ارزش آن اثر را به شکل حق امتیاز (royalty) دریافت کنند، که این مسئله به نفع هنرمند است.

معایب سرمایه‌گذاری در NFT چیست؟

یکی از معایب NFTها این است که معمولا جزو طبقات دارایی (Asset Class) دسته‌بندی نمی‌شوند. از طرفی، جنجال‌ها و شور و اشتیاق پیرامون برخی از این آثار می‌تواند باعث نوسانات قیمتی این دارایی‌ها شود. همچنین، به دلیل اینکه اکثر فروش آثار NFT بر روی شبکه اتریوم انجام می‌شود، سرمایه‌گذار باید ارز دیجیتال اتر را در اختیار داشته باشد تا بتواند خرید خود را انجام ‌دهد. در نهایت می‌توان گفت که بازار این دارایی‌های دیجیتال مانند بازار ارزهای دیجیتال دچار نوسانات زیادی می‌شود. از همین جهت، انتخاب آثار دیجیتالی مناسب برای سرمایه‌گذاری در این بازار بسیار پراهمیت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.