حجم ویدیو: ۱۵.۱۳M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

پیش‌بینی دلار، طلا و بورس بعد از اخبار مذاکرات / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۱۶ بهمن

در بازار امروز روند قیمت‌ها به اخبار مذاکرات واکنش نشان داد. قیمت دلار و طلا نزولی شد. به گزارش تجارت‌نیوز، صبح امروز انتشار خبر لغو برخی از تحریم‌های ایران از سوی آمریکا، قیمت دلار را کاهش داد. قیمت طلا و قیمت سکه نیز به دنبال آن روند نزولی در پیش گرفتند. به گونه‌ای که نرخ

در بازار امروز روند قیمت‌ها به اخبار مذاکرات واکنش نشان داد. قیمت دلار و طلا نزولی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صبح امروز انتشار خبر لغو برخی از تحریم‌های ایران از سوی آمریکا، قیمت دلار را کاهش داد. قیمت طلا و قیمت سکه نیز به دنبال آن روند نزولی در پیش گرفتند. به گونه‌ای که نرخ سکه امامی به کانال ۱۱ میلیون تومانی بازگشت. اما بازار طلا و سکه در کوتاه‌مدت و میان‌مدت به چه سمتی می‌رود؟

احتمال اصلاح ۱۵ تا ۲۰ درصدی در صورت احیای برجام

علی صادقین:

بازار طلا در ایران تحت تاثیر دو عامل قرار دارد. نزدیک ۳۰ درصد از تحلیل‌ها در این بازار به قیمت اونس جهانی بازمی‌گردد. مابقی تحلیل‌ها را نیز نوسانات بازار ارز و انتظارات تورمی حاکم بر آن مشخص می‌کند.

در شرایط کنونی، با توجه به سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی آمریکا و رشد شاخص‌های تولید و اشتغال در بازارهای جهانی و به ویژه این کشور، انتظار وقوع رشدهای عجیب در بازار جهانی طلا، وجود ندارد.

برزو حق‌شناس:

بازارها از جمله طلا و سکه در انتظار نتایج مذاکرات وین هستند. اگر گفتگوها به نتایج مثبتی منجر شوند بازارها در کوتاه‌مدت وارد رکود می‌شوند. افتی نیز در قیمت‌ها رخ می‌دهد. اما در میان‌مدت، بازارها به سمت ارزش ذاتی خود بازمی‌گردند.

چرا بیت‌کوین ناگهان گران شد؟

به گفته حق‌شناس، اکنون طلا، سکه و دلار زیر ارزش ذاتی خود معامله می‌شوند. برای مثال ارزش ذاتی دلار حدود ۲۹ هزار تومان است.

بیت‌کوین بالاخره مقاومت ۳۸ هزار دلار را شکست و تا نزدیکی ۴۲ هزار دلار رشد کرد.

بیت‌کوین تا مشخص شدن ابهامات نرخ بهره توسط فدرال رزرو روندی رنج در کانال ۳۰ هزار دلار داشت اما حالا کانال جدیدی را فتج کرده و در محدوده ۴۱ هزار دلار معامله می‌شود.

مریم محبی‌، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: تا زمان اعلام نرخ بهره، بیت‌کوین رنج زد و حتی برخی سناریوهای نزولی هم در این ارز دیده شد اما حالا بالای کانال ۴۰ هزار دلار تثبیت شده است.

این کارشناس در رابطه با پیش‌بینی هدف بعدی بیت‌کوین گفت: انتظار اعداد بالا برای بیت‌کوین ندارم و فکر می‌کنم این ارز تا ماه مارچ که سیاست‌های پولی آمریکا مشخص می‌شود در کانال ۴۰ هزار دلار نوسان می‌کند.

این کارشناس در رابطه با زمستان رمزارزها گفت: به نظرم بازار دیگر خرید هیجانی در سال ۲۰۲۱ را تجربه نمی‌کند اما این به معنای زمستان رمزارزها نیست.

«به نظرم اگر اثر سویه‌های کرونا کاهش پیدا کند و سیاست‌های دولت ضدتورمی تنطیم شود بعدها شاهد دوره زمستان هم هستیم.»

بورس

نیما میرزایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: پیش‌بینی می‌کنیم فردا معاملاتی نسبتا کم‌رمق و متعادلی را داشته باشیم.

میرزایی توضیح می‌دهد: علی رغم افت قیمت دلار، ریزش شدید را برای سهام دلاری شاخص‌ساز متصور نیستم.

وی ادامه می‌دهد: دو دلیل برای این وضعیت بازار سرمایه وجود دارد. اول به دلیل حمایت نسبتا قوی حقوقی‌ها و دوم هیجان فروش برخی از سهام ناشی از توافق و افت دلار در بازار آزاد در هفته‌های پیش‌خور شده است.

این کارشناس بازارهای مالی تاکید می‌کند: با توجه به روند با ثبات ارز نیما و رشد ادامه‌دار کامودیتی‌ها. بورس به این جمع بندی رسیده که سهام سود ساز از نظر بنیادی مشکلی ندارند.

میرزایی در نهایت می‌گوید: گروه بانکی پس از اصلاحی اندک میتواند مجددا در کانون توجه خریداران و بازار قرار بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.