حجم ویدیو: ۵.۰۹M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

افزایش قیمت دلار و طلا ادامه دارد؟ / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۱۳ آذر

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته کاهش بسیار زیادی را تجربه کرد و در مقابل در بازارهای داخلی قیمت طلا و دلار روند صعودی چشم‌گیری داشتند. بورس همچنان در روند نزولی شاخص قرار دارد. بیت‌کوین در جریان معاملات ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۶ درصد ریزش کرده و در محدوده ۴۷ هزار

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته کاهش بسیار زیادی را تجربه کرد و در مقابل در بازارهای داخلی قیمت طلا و دلار روند صعودی چشم‌گیری داشتند. بورس همچنان در روند نزولی شاخص قرار دارد.

بیت‌کوین در جریان معاملات ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۶ درصد ریزش کرده و در محدوده ۴۷ هزار دلار معامله می‌شود. کف حمایتی بیت‌کوین کجاست؟

کارشناسان عقیده داستند که محدوده حمایتی ۵۰ تا ۵۳ هزار دلار یک محدوده معتبر است و بیت‌کوین از محدوده ریزش نمی‌کند اما بعد از اینکه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد لایحه ممنوعیت معامله رمزارزها را به مجلس سنا فرستاده بازار به شدت ریزش کرد و بیت‌کوین حالا در محدوده ۴۷ هزار دلار معامله می‌شود.

کف حمایتی بیت‌کوین کجاست؟

می‌توان گفت تقریبا هیچ کس ریزش بیت‌کوین از محدوده ۵۰ هزار دلار را پیش‌بینی نکرده بود و این ریزش به دلیل اخبار فاندامنتالی که بازار رمزارزها رسید اتفاق افتاد.

حسین مرید سادات، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری گفت: به نظرم هنوز بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری محتمل است و پیش‌بینی می‌کنم بیت‌کوین تا پایان سال بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دلار باشد.

مرید سادات گفت در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲/۵ میلیارد دلار در بازار رمزارزها لیکویید شد.

یک پذیره‌نویسی بورس امروز را منفی کرد

امروز بازار سهام در ابتدا کار خود را مثبت شروع کرد. اما در ادامه با افت به کار خود ادامه داد و سرانجام نیز شاخص کل با ریزش بیش از پنج هزار در کانال یک میلیون و ۳۳۴ واحد قرار گرفت.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: امروز در ابتدا بازار نسبتا سبز بود و امید می‌توانست به بازار برگردد. اما اعلام پذیره‌نویسی اتکا تهران در ساعت ۹:۳۰ باعث جذب نقدینگی موجود در بازار شد و در نتیجه سهم‌ها را به صف فروش کشاند.

وی ادامه داد: من به بازار این هفته امیدوارم و معتقدم اگر در بازار کم‌عمق با ارزش معاملات پایین حال حاضر این پذیره‌نویسی صورت نمی‌گرفت روند مثبت بازار حفظ می‌شد. احتمالا فردا وضعیت بازار بهتر خواهد بود.

قیمت سکه و دلار رکورد زدند

در بازار روز شنبه ۱۳ آذر قیمت طلا و سکه روند افزایشی داشتند. قیمت سکه و نرخ ارز به سقف ۱۴ ماهه خود رسیدند و قیمت دلار در بازار امروز روند افزایشی داشت و به ۳۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه به افزایش قیمت دلار واکنش صعودی نشان داد و وارد کانال ۱۳ میلیون تومان شد.

محمد‌ کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا تهران در گفتکو با تجارت‌نیوز از سقف شکنی همزمان دلار و سکه خبر داد و گفت: قیمت دلار در بازار امروز رکورد ۱۴ ماهه خود را شکست و به دنبال آن سکه به سقف ۱۴ ماهه خود رسید.

کشتی‌آرای در ادامه توضیح داد که اونس جهانی با وجود افزایش در دو روز گذشته در بازار هفته گذشته عملکرد منفی داشت.

نایب رئیس اتحادیه طلا درباره آینده بازار طلا و سکه گفت: با توجه به آن که قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به کاهش اونس جهانی واکنش نشان نداده است، پیش‌بینی قیمت طلا و سکه دشوار است. قیمت طلا و سکه به افزایش قیمت دلار واکنش نشان داد و باید دید در روزهای آینده قیمت دلار چه مسیری خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.