حجم ویدیو: ۷.۱۳M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

پیش‌بینی دلار و طلا / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۱۴ آذر

بازار سهام در معاملات امروز با روند صعودی شاخص همراه بود. قیمت رمزارزها به روند صعودی خود بازگشتند و عملکرد مثبتی داشتند. قیمت طلا و دلار در بازار امروز افزایشی بود. به گزارش تجارت‌نیوز، در ۲۴ ساعت گذشته بسیاری از آلت‌کوین‌ها رشد خوبی داشتند و ارزهای متاورس و ارزهای مرتبط با بازی‌های بلاکچین مورد توجه

بازار سهام در معاملات امروز با روند صعودی شاخص همراه بود. قیمت رمزارزها به روند صعودی خود بازگشتند و عملکرد مثبتی داشتند. قیمت طلا و دلار در بازار امروز افزایشی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ۲۴ ساعت گذشته بسیاری از آلت‌کوین‌ها رشد خوبی داشتند و ارزهای متاورس و ارزهای مرتبط با بازی‌های بلاکچین مورد توجه بازار هستند.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با ریزش بازار رمزارزها گفت: ریزش بیت‌کوین فرصت خرید خوبی برای فعالان بازار بود اما تا زمانی که بیت‌کوین زیر محدوده ۵۲ هزار دلار معامله می‌شود هنوز احتمال ریزش بازار وجود دارد. اگر بیت‌کوین دوباره تا ۴۱ هزار دلار ریزش کند احتمال ریزش به کانال ۳۰ هزار دلار بسیار زیاد است.

محبی در رابطه با احتمال پایان روند صعودی گفت: من بعید می‌دانم که روند صعودی بازار تمام شده باشد. ریزش دیروز رشد بیت‌کوین را به تاخیر انداخت اما نمی‌تواند سیگنالی برای شروع روند نزولی بازار باشد.

باور تحلیلگران فنی به آینده دلار

از نگاه تحلیلگران فنی درصورتی که دلار بالای خط ۳۰ هزارتومانی باقی بماند، احتمال افزایش قیمت بیشتر نیز در بازار ارز وجود دارد.

با این حال، شمار دیگری از فعالان باور دارند که بازار پس از مذاکرات دچار نوسانات هیجانی شده است و با برقراری آرامش در بازار، اسکناس آمریکایی به وضعیت تعادل زیر مرز ۳۰‌هزار تومانی بازخواهد گشت.

اونس جهانی کاهش می‌یابد؟

با توجه به کاهش قیمت رمزارزها در روز شنبه و همچنین کاهش قیمت اونس جهانی در پایان هفته گذشته، آیا اونس جهانی بعد از کاهش قیمت رمزارزها دوباره یک روند نزولی را در پیش می‌گیرد؟

وحید مسعودی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره کاهش رمزارزها توضیح داد: روند شاخص رمزارزها اصلاحی بود و منتشر شدن اخبار موثر از طرف چین و آمریکا و همچنین شیوع اومیکرون، روند اصلاحی بازار را شدیدتر کرد.

این کارشناس بازارهای مالی به اثرگذاری شیوع ویروس اومیکرون در روند اونس طلا در هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: اخبار شیوع ویروس جدید کرونا در بازار اونس جهانی و بازار رمزارزها اثرگذار بود.

مسعودی در ادامه توضیح داد در بازار رمزارزها هیجان بیش‌تری در جریان است و منتشر شدن این اخبار باعث شدیدتر شدن روند اصلاحی قیمت‌ها شد اما اینگونه اخبار در بازار طلا اثرگذاری کم‌تری دارد.

او بر این عقیده است که کرونا در همه بازارها اثرگذار است اما در بازار طلا به دلیل ثبات بیش‌تر نسبت به بازار رمزارزها اثرگذاری کم‌تری دارد.

امروز شاخص کل بورس پس از چندین روز افت، بیش از ۸۴۰۰ واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و ۳۴۳ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز امروز ۰٫۱۲ درصد رشد داشت.

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سهام به رشد قیمت دلار اشاره و عنوان کرد: با رسیدن قیمت دلار سقف تاریخی خود، شرکت‌های صادرات‌محور در ادامه افزایش درآمد خواهند داشت. لذا بازار سرمایه امروز وضعیت بهتری داشت. به طور کلی با رشد انتظارات تورمی بازار سرمایه نیز اندکی بهبود می‌یابد.

وی ادامه داد: سهامداران کمی نسبت به افزایش سودآوری و کاهش ضررها امیدوار شده‌اند. در شاخص کل از نظر تکنیکی هنوز تغییر فاز به مدار صعودی مشهود نیست. اما برای تارگت اول تا یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد و برای تارگت‌های بعدی بین یک میلیون و ۵۸۰ هزار تا یک میلیون ۶۱۰ هزار واحد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.