حجم ویدیو: ۴.۱۹M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

پیش بینی بازار دلار و طلا / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۱۹ دی

بورس در بازار امروز روند نزولی داشت و حدود ۲۵ هزار واحد کاهش داشت. قیمت طلا و سکه روند نزولی خود در روزهای گذشته را با شیب تندتری ادامه دادند. به گزارش تجارت‌نیوز، بیت‌کوین در محدوده حساسی قرار دارد. اگر محدوده ۴۰ هزار دلار از دست برود احتمالا فشار فروش بیشتر و ریزش تا ۳۰

بورس در بازار امروز روند نزولی داشت و حدود ۲۵ هزار واحد کاهش داشت. قیمت طلا و سکه روند نزولی خود در روزهای گذشته را با شیب تندتری ادامه دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت‌کوین در محدوده حساسی قرار دارد. اگر محدوده ۴۰ هزار دلار از دست برود احتمالا فشار فروش بیشتر و ریزش تا ۳۰ هزار دلار ادامه پیدا می‌کند اما اگر بتواند بالای ۴۵ هزار دلار تثبیت شود احتمالا خطر ریزش کمی برطرف می‌شود.

اخبار مهم بازار رمزارزها
براک پیرس، رئیس بنیاد بیت‌کوین و سرمایه‌گذار میلیاردر عقیده دارد ممکن است بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۰ هزار دلار رشد کند.

«به یاد داشته باشید بیت‌کوین یک دارایی جایگزین طلا یا املاک است اما بازدهی بلندمدت این ارز نمای جالب‌تری دارد»

در چند هفته اخیر ارزش بازار شیبا حدود ۳ میلیارد دلار ریزش کرده است.

داده‌های تحلیلی اخیر نشان می‌دهد که برخی از بزرگ‌ترین نهنگ‌های اتریوم مقادیر زیادی متیک و لینک خریدند.

طلا و ارز

قیمت طلا در بازار چند روز گذشته با تاثیرپذیری از روند نزولی قیمت دلار با کاهش همراه بود. قیمت طلا در جریان معاملات هفته گذشته و دیروز و امروز روند نزولی داشت.

کم‌تر شدن کاهش خرید و فروش دلار در بازار در کنار برخی از سیگنال‌های مثبت از مذاکرات دلایلی بود که قیمت دلار را کاهش داد.

علت کاهش قیمت طلا

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز عامل اصلی کاهش قیمت طلا را نزول قیمت دلار معرفی کرد.

او در ادامه توضیح داد: قیمت دلار در چند روز گذشته به دلیل پیشرفت در روند مذاکرات و اخبار مثبت از وین، روند نزولی به خود گرفته است و همین مساله موجب کاهش قیمت طلا و سکه در بازار شد.

کشتی‌آرای به ثبات بودن اونس جهانی در دو روز گذشته خبر داد و گقت: با وجود ثبات نسبی در نرخ اونس جهانی شاهد کاهش قیمت طلا بودیم که همین موضوع نشان دهنده آن است که کاهش قیمت دلار اثر زیادی در روند نزولی قیمت طلا داشته است.

بورس

بورس در دومین روز معاملات هفته با شیب بیشتری به افت ادامه داد. شاخص کل با ۲۵ هزار واحد ریزش در کانال یک میلیون و ۳۳۶ هزار واحد قرار گرفت. علاوه بر افت ۱٫۸۸ درصدی شاخص کل، شاخص هم‌وزن نیز با افت ۱٫۶۶ درصدی مواجه بود. ارزش معاملات کل بورس نیز امروز ۲۷۰۰ میلیارد تومان بود.

امروز نمادهای فارس، فولاد، پارسان و فملی بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل بورس را ثبت کردند. خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی برترین گروه‌های صنعتی امروز بودند. بیشترین ارزش معاملات نیز برای نمادهای کمند، خودرو و پالایش ثبت شد. خودرو، خساپا و کمند نیز بیشترین حجم معاملات بازار امروز را به خود اختصاص دادند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.