حجم ویدیو: ۲۳.۴۴M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۰۱ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وب ۳ چیست و مرورگرهای نسل سوم چه کابردهایی دارند؟

وب ۳، به اینترنت نسل بعدی معروف است که بر پایه‌ یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و بلاک‌چین بنا شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با گسترش وب۳، مرورگر‌های متعددی با قابلیت‌های جدید برای استفاده در نسل جدید اینترنت، ارائه شده‌‌اند که پیش‌تر در وب۲ وجود نداشتند. این مرورگر‌ها به کاربران اجازه‌ی جستجویی متفاوت و امن‌تر را خواهند داد.

وب ۳ چیست؟

وب ۳، به اینترنت نسل بعدی معروف است که بر پایه‌ یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و بلاک‌چین بنا شده است.
در این فضا، امور به صورت غیرمتمرکز انجام می‌شوند. در وب ۳، مالکیت به صورت یکسان توزیع شده و تمرکز قدرت به دست کمپانی‌های عظیم نیست. هر پروژه‌ فعال در وب۳ موظف است که سیستم‌ پرداخت آنلاین مختص به خود را داشته باشد و نمی‌تواند از زیرساخت‌های قدیمی بهره بگیرد.
مرورگر‌های وب۳ به کاربران کمک می‌کنند تا در اپ‌های غیرمتمرکز که روی تکنولوژی بلاک‌چین ساخته شده‌اند، تعامل داشته باشند.
ویژگی‌های کلیدی مرورگر‌های وب ۳ شامل امنیت بالا، اکوسیستم تغییرناپذیر، سرعت بالای جستجو، ادغام کیف‌پول‌های رمزارز‌ی با بلاک‌چین‌های متعدد و کنترل کامل بر محتوای تولیدی است.
کاربران در این فضا می‌توانند بدون پروسه‌ احراز هویت مشتری (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML) به فضای کسب‌وکار وب ۳ دسترسی داشته باشند. در فصای وب۳، دارایی‌های رمزارزی می‌توانند به راحتی در کیف‌پول ‌رمزارز وب ۳ نگهداری و مدیریت شوند. کاربران همچنین می‌توانند، کیف‌پول‌های خود را در فضای سنتی وب ۲ نیز استفاده کنند.
مرورگر مشهور اپرا (Opera)، یکی از این نوع مرورگرها است. اپرا قابلیت آنتی-فیشینگ و چک‌کننده آدرس‌های ناشناس را دارد. نرم‌افزار مدیریتی کیف‌پول رمزارز به نام Wallet Selector نیز در این مرورگر وجود دارد و توکن‌های ERC-20 و ERC-721 در آن پشتیبانی می‌شود. در ضمن، کاربر می‌تواند به شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، دیسکورد، توییتر در حاشیه‌ی مرورگر متصل باشد.
مرورگر بریو (Brave)، یک نرم‌افزار متن باز است که گزینه‌های امنیتی را همراه با مدل‌های رایگان کسب و کار ارائه می‌دهد. ارتباط ویدئویی رایگان، پلی‌لیست آفلاین، سرچ کاملا خصوصی و محتوای خبری شخصی‌سازی شده از دیگر قابلیت‌های این مرورگر است. بریو به صورت خودکار تبلیغات نامناسب و وبسایت‌هایی که کاربر را ردیابی می‌کنند را حذف می‌کند تا امنیت افزایش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.