اخیرا محسن صالحینیا، مدیر عامل صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی آمار داده بود که بیش از ۱۰ هزار واحد تولیدی شهرکهای صنعتی راکد هستند و علت عمده آن کمبود نقدینگی، مالیات و تامین اجتماعی است. در نظرسنجی تجارتنیوز از مخاطبان پرسیده شد که کدام یک از این عوامل نقش بیشتری داشتند که کاربران بیشترین رای را به گزینه مالیات دادهاند. اما چرا مالیات متهم اصلی تعطیلی بنگاههاست؟ سیامک قاسمی، کارشناس اقتصادی در گفتگو با تجارتنیوز به این سوال پاسخ میدهد.
تجارتنیوز در گفتگو با سیامک قاسمی، کارشناس اقتصادی بررسی کرد:
چرا مالیات متهم اصلی تعطیلی تولید است؟ (ویدئو)
اخیرا محسن صالحینیا، مدیر عامل صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی آمار داده بود که بیش از ۱۰ هزار واحد تولیدی شهرکهای صنعتی راکد هستند و علت عمده آن کمبود نقدینگی، مالیات و تامین اجتماعی است. در نظرسنجی تجارتنیوز از مخاطبان پرسیده شد که کدام یک از این عوامل نقش بیشتری داشتند که کاربران بیشترین رای […]
نظرات
تبلیغات
آخرین اخبار
- توافق اسلامآباد، صلح در سایه بیاعتمادی / روایت اکونومیست از سناریوهای احتمالی بعد از امضای تفاهمنامه ایران و آمریکا
- پیش بینی قیمت دلار سه شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵ / توقف دلار در مدار صبر و انتظار سیاسی
- پرداخت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تا پایان روز جاری تکمیل میشود
- ثبت رشد 61.5 درصدی پایه پولی در سال 1404
- واگذاری املاک سایپا در ازای مطالبات کروز
- دانشگاه آزاد: امکان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان در واحد دانشگاهی شهر محل سکونت آنها فراهم شده تا نیازی به سفرهای بین شهری وجود نداشته باشد
- سخنگوی قوه قضائیه: تعداد شهدای جنگ اخیر، به ۳ هزار و ۵۱۹ نفر رسیده
- نماینده مجلس درباره اختلال در ۴ بانک: برآورد این است که تا دو هفته دیگر مشکل حل شود
- ونس: ایران پذیرفته که بازرسان آژانس اتمی بازگردند
- طلا از اوراق آمریکا جلو زد
- قیمت نقره امروز دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / شمش نقره یک کیلویی ۴۲۳ میلیون تومان شد + جدول
- پیش بینی قیمت دلار سه شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵ / توقف دلار در مدار صبر و انتظار سیاسی
- توپ در ترازوی اقتصاد / تحلیل تاثیر جام جهانی بر گردشگری، اشتغال و سرمایهگذاری خارجی
- واگذاری املاک سایپا در ازای مطالبات کروز
- رشد اقتصادی ایران به ۰.۲ درصد رسید
اینقد این مالیات ها کمر ملت رو شکوندن و واقعا تولید کننده واقعی یا باید یه تخلفی بکنه تا ورشکست نشه و یا باید بنگاه تولیدیش رو تعطیل کنه .. اخه یه مالیات یا دو مالیات که نیست . مثلا برای واردات حالا هر کالایی منجمله مواد اولیه . در ابتدا به ساکن 4 درصد که هنگام ترخیص کالا باید پرداخت کنیم و بعد 9 درصد ارزش افزوده و بعد مالیات بر درامد و بعد …. تهش نگاه میکنی میبینی سود که نداره کلی هم ضرر کردی
وقتی به درآمد واقعی توجه نمیشود.و بر اساس تخیلی مالیات تعیین میشود……
دراینوضعیت بد اقتصادی دولت باید دست مالیات رااز تولید قطع کند وبدنبال کسانی که واردات انجام میدن وکنسرتهایی را بخوشی اجرا میکنندومالیات نمیدن ودکترهای پردرامدکه ازمعافیت برخوردار هستند..یک تولیدی دریک کشور دانا ومدیریت صحیح همیشه در حمایت است اما درایران عکس جریان است مثل اینکه تولید کار دشمن دولت است ……البته که چنین است چون تولید جلوی واردات را میگیرد وخیلیها ضرر میکنند خلاصه کسانی هستند که جاوی چرخه تولید سنگ میاندازند انهم توسط مالیات وتامین اجتماعی.