کد مطلب: ۷۱۳۱۲۷

آخرین اخبار و جزئیات آتش‌سوزی زندان اوین

آخرین اخبار و جزئیات آتش‌سوزی زندان اوین

شامگاه شنبه (۲۳ مهرماه) تصاویر و فیلم‌هایی از آتش‌سوزی در زندان اوین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. مرکز رسانه قوه قضاییه در این مورد اعلام کرد: در پی درگیری بین تعدادی از زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قوه قضاییه خبر داد: ساعتی پیش بود که تصاویری از بروز آتش سوزی در زندان اوین تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد در پی درگیری بین تعدادی از زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود.

به نقل از ایرنا، بلافاصله پس از بروز درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل شده و ایستگاه آتش نشانی مستقر در زندان نیز بلافاصله عملیات اطفا حریق را آغاز کرده و هم اکنون اتش سوزی مهار و خاموش شده است.

این گزارش حاکی است نیروی انتظامی هم جهت کمک به برقراری هر چه زودتر ارامش در اوین به انتظامات زندان کمک کرده است.

بر اساس این گزارش درگیری بین زندانیان نیز با ورود انتظامات زندان تحت کنترل درآمده است.

یکی از نیروهای امدادی حاضر در صحنه آتش‌سوزی زندان اوین گفت: آتش‌سوزی هم‌اکنون مهار شده و نیروهای آتش‌نشانی در حال ایمن‌سازی محیط هستند.

وی درباره آمار فوتی و مصدومین این حادثه نیز گفت: این حادثه هیچ فوتی نداشته و آمار مصدومین نیز تاکنون ۸ نفر است.

خبرگزاری فارس نوشت: از دقایقی قبل تصاویری از محوطه زندان اوین منتشر شده که نشان می‌دهد آتش سوزی گسترده در این زندان صورت گرفته است. افراد محلی می‌گویند در ۲۰ دقیقه گذشته حداقل ۴ مرتبه صدای انفجار از محل آتش سوزی شنیده شده است.

روزنامه شرق نوشت:‌ بزرگراه مدرس از ورودی صدر بسته شده است. در خیابان‌های اطراف اوین و سعادت آباد، مردم در اطراف خیابان ایستاده‌اند و ترافیک شدیدی ایجاد شده است. پلیس اجازه توقف در نزدیکی اوین را نمی‌دهد. صدای بوق شدید ماشین‌ها در اطراف اوین شنیده می‌شود.

به نقل از میزان، دادستان تهران گفت: اوضاع زندان اوین از ساعاتی پیش ارام شده است و آرامش برقرار است.

وی تاکید کرد درگیری امروز زندانیان هیچ ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارد و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی که اتش و درگیری انجا رخ داده جداست و با آن فاصله دارد.

یاسر قدسی گفت:در حال حاضر (۳ دقیقه بامداد) نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی در حال ترک زندان هستند و وضعیت آرام است. دود در محل زندان اوین بسیار کم شده است و محیط پیرامون زندان نیز در حال خلوت شدن و کم شدن ترافیک است.

منصوری استاندار تهران از داخل محوطه زندان اوین اعلام کرد: هم اکنون وضعیت زندان کاملا تحت کنترل بوده و آرامش در مجموعه زندان برقرار است. به دلیل شرایط امنیتی خیابان های اطراف زندان در حال رصد و تحت کنترل است. مردم به فراخوان ها و شایعه پراکنی های رسانه های فارسی زبان بیگانه توجه نکنند.

خبرگزاری دولتی ایرنا نیز در گفت‌وگو با یک مقام ارشد امنیتی مدعی شده که شامگاه شنبه (۲۳ مهرماه) بند محل نگهداری اراذل و اوباش شاهد ناآرامی و درگیری این عناصر در زندان بود که منجر به درگیری این افراد با پرسنل زندان اوین شد.

به گفته این مقام امنیتی، اراذل اوباش انبار لباس زندان را به آتش کشیدند که منجر به آتش‌سوزی در زندان اوین شده است.

وی افزود: هم‌اکنون شرایط به صورت کامل تحت کنترل درآمده و آرامش در زندان برقرار است و عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند.

این مقام افزود: عوامل ایجاد آشوب نیز از سایر زندانیان جدا شده و دیگر افراد تحت بازداشت نیز به بندهای خود بازگشته‌اند.

یک منبع آگاه درباره جزییات اتفاقات امشب زندان اوین به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: ساعاتی پیش زندانیان بند ۶ و بند ۷ که بند مخصوص سارقان و بند محکومان مالی است با یکدیگر درگیر می‌شوند اما به دلیل درگیر شدن تعداد قابل توجهی از این زندانیان با یکدیگر، وکیل بندها با کمک نیروهای حراست سعی در متفرق کردن زندانیان می‌کنند.

در این حین، برخی زندانیان با سواستفاده از فضای پیش آمده، انبار لباس را آتش می‌زنند.

وی گفت: مدیریت زندان از آتش نشانی برای اطفای حریق کمک می‌گیرد و بعد از مدتی آتش خاموش می‌شود و اوضاع تحت کنترل قرار می گیرد.

این مقام امنیتی با بیان اینکه بسیاری از اعضای بند ۶ و ۷ زندان در این درگیری مشارکت نداشتند، گفت که به رفتار افراد موثر در این درگیری رسیدگی خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد که در درگیری امروز زندانیان، هیچ زندانی امنیتی دخالت نداشت و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی جداست و با آن فاصله دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مشخصاً راستشو میگن

  • مریم

    خدارو شکر مملکت در ارامش و ثباته و دشمنان به پیشرفت ما حسادت میکنند

  • ناشناس

    گل بود به سبزه آراسته شد