کد مطلب: ۴۶۶۲۱۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته اول مرداد ماه / بورس عقب‌تر از همه بازارها / طلا و سکه در صدر جدول بازدهی بازارهای مالی

آنالیز بازارها در هفته اول مرداد ماه / بورس عقب‌تر از همه بازارها / طلا و سکه در صدر جدول بازدهی بازارهای مالی

در هفته‌ای که گذشت بورس کمترین بازدهی هفتگی خود را ثبت کرد اما طلا و سکه با رشد بیش از 10 درصدی در صدر جدول بازدهی بازارهای مالی قرار گرفتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی عملکرد بازارها در هفته‌ای که گذشت از یک اتفاق کم سابقه در ماه‌های اخیر خبر می‌دهد، بورس کمترین بازدهی هفتگی خود را ثبت کرد اما طلا و سکه با رشد بیش از 10 درصدی در صدر جدول بازدهی بازارهای مالی قرار گرفتند.

طلا

بر اساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر گرم طلای 18 عیار در طول شش روز کاری این هفته 132 هزار تومان افزایش قیمت داشت و بازدهی 13.8 درصدی را به ثبت رساند.

این فلز ارزشمند در پایان هفته گذشته به‌ازای هر گرم 952 هزار تومان معامله شد که با افزایش قیمت در این هفته دوباره به بالای مرز یک میلیون تومانی برگشت و براساس آخرین معاملات روز گذشته روی نرخ یک میلیون و 84 هزار تومان خریدوفروش شد.

سکه

پس از طلا، سکه با 10.8 درصد بیشترین بازدهی را از آن خود کرد، سکه با افزایش قیمت یک میلیون و 115 هزار تومانی از مرز 11 میلیون تومانی عبور کرد.

قیمت سکه از 10 میلیون و 275 هزار تومان در پایان هفته گذشته به رقم 11 میلیون و 390 هزار تومان در پایان هفته‌ای که سپری شد رسید.

دلار

میزان رشد قیمت دلار نسبت به بازار فلزات زرد رنگ کمتر است و در این هفته با افزایش قیمت 500 تومانی بازدهی 2.4 درصدی را ثبت کرد.

صرافی ملی آخرین نرخ دلار در روز گذشته را 20 هزار و 800 تومان اعلام کرد، این نرخ اعلامی در پایان هفته گذشته 20 هزار و 300 تومان بود.

بورس

بورس کمترین بازدهی را نسبت به بازارهای دیگر و همچنین احتمالا نسبت به چند ماه گذشته خود در این هفته تجربه کرد، زیرا شاخص کل بازار سرمایه در این هفته تنها سه هزار و 177 واحد رشد کرد که بازدهی 0.16 درصدی را برای این بازار نشان می‌دهد.

براساس آمارهای سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس که در هفته گذشته روی سطح یک میلیون و 901 هزار واحد قرار داشت در این هفته با حدود سه هزار واحد رشد با قرار گرفتن روی سطح یک میلیون و 904 هزار واحدی به کار خود پایان داد.

در پنج روز کاری بورس در این هفته، شاحص کل سه روز نزولی و دو روز صعودی بود.

در این هفته همچنین دو عرضه اولیه انجام شد که روز سه‌شنبه عرضه اولیه «بگیلان» با مشارکت بیش از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر انجام شد و در روز چهارشنبه نیز عرضه اولیه پرحاشیه «غزر» پس از دو مرتبه لغو سرانجام صورت گرفت که ارزش هر دو عرضه حدود 250 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.