فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۶۴۴۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استرالیایی‌ها قربانیان اصلی سرقت رمزارز توسط هکرهای اسرائیل

استرالیایی‌ها قربانیان اصلی سرقت رمزارز توسط هکرهای اسرائیل

با عملیات حمله پلیس به مراکز کلاهبرداری تلفنی در صربستان، مشخص شده است که استرالیایی‌ها قربانیان اصلی این نوع کلاهبرداری در سراسر جهان بوده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس مدارک منتشر شده مشخص شده است که شهروندان کشور استرالیا قربانیان اصلی هک‌های شبکه پیچیده کلاهبرداری اسرائیل بوده‌اند. این شبکه شامل افرادی است که با تماس‌های تلفنی به دزدی دارایی‌های دیجیتال کاربران می‌پردازند.

استرالیایی‌ها در صدر جدول قربانیان هک‌ ارز دیجیتال

بر اساس گزارش روزنامه The Australian در روز 23 فوریه سال جاری میلادی، با عملیات حمله به چهار مرکز تماس (کال سنتر) در صربستان و 11 اقامتگاه‌های آنها در آلمان، بلغارستان و قبرس که متعلق به اسرائیل بوده است، مشخص شده که شهروندان کشور استرالیا، قربانیان اصلی این کلاهبرداری‌های تلفنی بوده‌اند. در این عملیات 15نفر دستگیر و 1.46 میلیون دلار ارز دیجیتال ضبط شدند.

ezgif.com gif maker 90 1

حجم کلاهبرداری‌های سال 2022 در استرالیا ( به دلار استرالیا) - منبع: Scamwatch .

روش کلاهبرداری مراکز تلفنی

کلاهبرداران مستقر در این مراکز تلفنی، از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای انجام کلاهبرداری استفاده می‌کردند. این افراد به کاربران قربانی وعده دریافت سود‌های هنگفت با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ارز دیجیتال را می‌دادند. بر اساس تحقیقات خصوصی، شهروندان استرالیایی به دلیل ثروت آنها و سابقه ضعیف نهادهای امنیتی در تحقیقات مرتبط با کلاهبرداری، بیشترین قربانیان حمله‌های هکری این مراکز بودند.

مهربانی استرالیایی‌ها؛ دلیل قربانی شدن آنها

بر اساس اعلام مارک سولومونز، کارآگاه‌ ارشد در ‌IFW Global، رفتار مهربانانه، خوب و روشنفکرانه شهروندان استرالیایی دلیل ایجاد روابط آنلاین زیاد توسط آنها است و همین مساله باعث قربانی شدن آنها بوده است.

سولومونز اظهار کرده است که شهروندان استرالیایی و کانادایی در صدر قربانیان این پرونده بودند چرا که این دو کشور ثروتمند بوده و احتمال کمی برای تحقیقات یا کشف منضبط در این کشورها وجود دارد.

ارزهای دیجیتالی که از راه کلاهبرداری به دست آمده است، صرف زندگی‌های تجملی این هکرها می‌شود. این افراد با جت شخصی، ماشین‌های لوکس و املاک فراوان،‌ آزادانه در حال سفر به تمام نقاط جهان هستند.

سولومونز در همین‌باره می‌گوید که اسرائیلی‌ها با دزدی از ذخایر صندوق‌های بازنشستگی، از اقتصاد استرلیا برای خود ثروت‌اندوزی می‌کنند.

بر اساس گزارش یوروپل (آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در اجرای قانون)، با وجود اینکه اعلام شده 3.1 میلیون دلار توسط این عملیات چند ملیتی به سرقت رفته است، ارقام واقعی ممکن است هزاران میلیون دلار باشند.

کلاهبرداری‌‌های دو میلیاردی از استرلیایی‌ها

سولومونز از دولت استرلیا درخواست کرده است تا تلاش‌های امنیتی خود در سطح فدرالی و بین‌المللی را بهبود ببخشد تا میزان قربانیان این هک‌ها در این کشور کاهش یابد.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیش از دو میلیارد دلار در کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری از شهروندان این کشور در سال 2021 میلادی به سرقت رفته است.

همچنین، کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان استرلیا (ACCC) اظهار کرده است که این شهروندان بیش از 323.7 میلیون دلار در سال 2021 میلادی از این طریق از دست دادند. این رقم با رشد 75 درصدی در سال 2022 میلادی به 568.6 میلیون دلار رسیده است.

در ماه اول سال 2023 میلادی، شهروندان استرالیایی حدود 53.4 میلیون دلار به دلیل چنین کلاهبرداری‌هایی از دست دادند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.