خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۶۸۸۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۹۵ درصد از پروژه‌های ‎NFT‌ تمام ارزش خود را از دست داده‌اند

۹۵ درصد از پروژه‌های ‎NFT‌ تمام ارزش خود را از دست داده‌اند

بر اساس گزارش تحقیقاتی جدید dappGambl، بسیاری از پروژه‌های NFT تمام ارزش خود را از دست داده‌اند و میلیون‌ها کاربر از این کاهش ارزش، متضرر شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمتر از دو سال گذشته، بازار NFT یکی از پررونق‌ترین بازارهای دیجیتال محسوب می‌شد و بسیاری از علاقه‌مندان، در تلاش برای خرید آثار گران‌قیمت کلکسیون‌های کریپتو پانکس، باشگاه قایق تفریحی میمون‌های کسل و جهش‌یافته بودند.

پس از زمستان بازار ارز دیجیتال و ورود به بازار خرسی، فروش تمام کلکسیون‌های این بازار با افت شدیدی مواجه شدند، به‌طوریکه در 30 روز گذشته، فروش NFTها در بلاکچین‎‌های اتریوم، سولانا، پالی‌گان بین 10 تا 45 درصد کاهش یافته‌اند و تعداد خریداران این کلکسیون‌ها هم با کاهش مواجه بوده است.

ezgif.com gif maker 6 1

کاهش 100 درصدی قیمت کلکسیون‌های NFT

بررسی جدید توسط dappGambl نشان می‌دهد که اکثر کلکسیون‎‌های NFT، بخش زیادی از ارزش خود را، از دست داده‎‌‍‌‌اند. از میان 73 هزار و 257 کلکسیون بررسی شده در این گزارش، حدود 69 هزار و 795 کلکسیون در حال حاضر، 100 درصد ارزش خود را از دست داده‌اند. بر این اساس، می‌توان گفت که 95 درصد از افرادی که در این کلکسیون‌ها سرمایه‌گذاری کرده بودند، تمام سرمایه خود را از دست داده‌اند.

بررسی‌ها، نشان می‌دهد حدود 23 میلیون نفر در این پروژه‎‌ها که اکنون بی ارزش هستند، سرمایه‌گذاری کرده بودند. بر اساس این مطالعه، از میان 1600 پروژه رده بالا در زمان شکوفایی این بازار، 18 درصد کاملا بی ارزش شده‌اند. همچنین، قیمت فعلی NFTهای اغلب در بازه 5 تا 100 دلاری قرار گرفته‌اند.

NFT

نابرابری عرضه و تقاضا در بازار NFT

بازار NFT در حال حاضرT در وضعیت عدم تعادل عرضه و تقاضا قرار گرفته است. بر اساس گزارش dappGambl، وجود مازاد عرضه نسبت به تقاضا، باعث شده است تا سرمایه‎‌گذاران با دقت بیشتری ارزش و خاص بودن هر اثر را بررسی کنند و با توجه به پتانسیل رشد قیمت، خرید NFT خود را انجام دهند.

از این رو، پروژه‌هایی که از لحاظ هنری و یا کاربرد ارزش بالایی ندارند، در فروش کلکسیون‌های خود و جذب سرمایه‌گذاران با مشکلات زیادی رو‌به‌رو شده‌اند. بر اساس آمار این گزارش، از هر 5 اثر NFT، حدود 4 اثر به‌فروش نرسیده‌اند که معادل 79 درصد عدم فروش در تمام کلکسیون‌ها است.

آینده بازار توکن‌های غیرقابل تعویض

با وجود اینکه برخی از فعالین بازار دارایی‌های دیجیتال باور دارند که بازار NFTها کاملا از بین رفته‌ است اما dappGambl در این گزارش تحقیقاتی گفته است که هنوز امید برای این بازار وجود دارد و با گذشت دوران رکود، این بازار می‌تواند رشد سال 2021 را باری دیگر تجربه کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.