کد مطلب: ۸۷۱۸۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین به تعویق افتاد / احتمال تعطیلی دولت در آمریکا و تاثیر آن بر بازار رمزارز

بررسی صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین به تعویق افتاد / احتمال تعطیلی دولت در آمریکا و تاثیر آن بر بازار رمزارز

بررسی پرونده ETFهای اسپات بیت کوین می‌تواند با تعطیلی دولت ایالات متحده آمریکا، بار دیگر به تعویق بیفتد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) تصمیم گرفته است تا فرآیند بررسی پرونده‌ صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین را به‌ تعویق بیندازد. با این تصمیم، بررسی صندوق‌های اسپات بیت کوین شرکت‌هایی مانند بلک راک، ولکری، اینوسکو و بیت وایز به تاخیر خواهد افتاد.

رقابت برای عرضه صندوق اسپات بیت کوین در آمریکا، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است، چرا که اولین شرکتی که موفق به دریافت مجوز صندوق در ایالات متحده شود، می‌تواند سود هنگفتی را بدست آورد. در حال حاضر، 10 شرکت درخواست خود برای ETF اسپات بیت کوین را به این کمیسیون ارسال کرده‌اند.

تعویق بررسی درخواست‌های ETF اسپات بیت کوین

بر اساس تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در بیست و هشتم سپتامبر، این کمیسیون بار دیگر درخواست‌های صندوق ETF اسپات بیت کوین را به تعویق انداخته است. این کمیسیون در گذشته اعلام کرده بود که دلیل تاخیر در بررسی درخواست‌ها، وجود نگرانی درباره کلاهبرداری در بازار رمزارز بوده است.

بر اساس اعلام جیمز سیفارت، تحلیلگر بلومبرگ، دلیل این تعویق می‌تواند به دلیل ریسک احتمالی تعطیلی دولت ایالات متحده آمریکا در اول اکتبر باشد. در صورت تعطیلی دولت، فعالیت آژانس‌های فدرال مالی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ممکن است با مشکل مواجه شوند.

تعطیلی دولت آمریکا و تاثیر آن بر بازار رمزارز

بر اساس قوانین ایالات متحده آمریکا، دولت در شرایطی خاص، همه خدمات خود را جز خدمات حیاتی متوقف می‌کند. با این وجود خدمات ضروری مانند پلیس، آتش‌نشانی، پزشکی به فعالیت خود ادامه خواهند داد. در حال حاضر، با افزایش اختلاف‌ها میان نمایندگان کنگره آمریکا بر سر بودجه فدرال، احتمال تعطیل‌شدن دولت در آمریکا قوت گرفته است.

برخی از کارشناسان باور دارند که تاثیری که تعطیلی دولت آمریکا به بازار رمزارز خواهد گذاشت در مقایسه با تاثیر آم بر سایر بازارهای مالی بسیار ناچیز خواهد بود، چرا که بازار ارزهای دیجیتال ماهیتی غیرمتمرکز دارد. با این وجود، در صورت تعطیلی دولت سطح نقدینگی کاهش خواهد یافت و می‌تواند بازار رمزارز ایالات متحده آمریکا و جهان را با مشکل مواجه کند. یکی از اثرات جانبی تعطیلی دولت آمریکا، ایجاد نااطمینانی بر بازار رمزارز است. با نامشخص بودن شرایط اقتصادی، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران این بازار تبدیل به افراد ریسک گریز می‌شوند. همین مسئله می‌تواند باعث افزایش نوسانات قیمت رمزارزها می‌شود.

زمان نهایی تایید ETF اسپات بیت کوین

در انتهای آگوست سال جاری، تحلیلگر ETF بلومبرگ اظهار کرد به احتمال 75 درصد، ETF اسپات بیت کوین تا انتهای سال 2023 تایید خواهد شد. برد شرکت گری اسکیل در پرونده حقوقی با این کمیسیون نیز تاثیر بسزایی در تسریع روند تایید این نوع صندوق‌ها گذاشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.