فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۸۰۲۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بلوکه شدن آدرس‎‌های مرتبط با گروه‌های تروریستی اوکراین و اسرائیل توسط تتر

بلوکه شدن آدرس‎‌های مرتبط با گروه‌های تروریستی اوکراین و اسرائیل توسط تتر

تتر بیش از 800 هزار تتر مرتبط با فعالیت‌های تروریستی در اوکراین و اسرائیل را بلوکه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تتر که ناشر بزرگترین استیبل کوین در دنیای رمزارز است، در پست بلاگی جدید خود اعلام کرد که با همکاری نهادهای محلی، موفق شده است تا 32 آدرس مرتبط با فعالیت‌های تروریستی در اسرائیل و اوکراین را بلوکه کند.

منتقدان صنعت رمزارز از زمان رونق این دارایی‌های دیجیتال، درباره امکان تامین مالی فعلیت‌های تروریستی و غیرقانونی به‌کمک این دارایی‌ها هشدار داده‌اند، اما ردیابی این معاملات در فضای رمزارزی، امکان شناسایی این نوع تامین مالی‌ها را ممکن کرده است.

بلوکه کردن آدرس‌های تروریستی توسط تتر

بر اساس اعلام تتر در روز دوشنبه، حدود 874 هزار و 118 تتر مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی در اسرائیل و اوکراین توسط ناشر این استیبل کوین بلوکه شدند. پائولو آردینو، مدیرعامل شرکت تتر از ماه اکتبر، به این مسئله اشاره کرده است که معاملات رمزارزی به راحتی از طریق پلتفرم‌های بلاکچینی قابل ردیابی هستند و تتر توانسته با همین روش، استفاده‌های غیرقانونی تروریست‌ها از این استیبل کوین را شناسایی کند. بر خلاف باور عموم، معاملات رمزارزی ناشناس نیستند و این دارایی‌ها قابل ردیابی هستند.

مدیرعامل این شرکت همچنین اعلام کرد که این شرکت در حال همکاری با آژانس‌‌ها و نهادهای جهانی و حقوق جهت ردیابی انتقالات غیرقانونی دارایی‌ها است و در صورت نیاز، آدرس‌های غیرقانونی را بلوکه خواهد کرد.

سوابق بلوکه کردن دارایی‌های مشکوک

بر اساس تخمین‌های انجام شده، شرکت تتر بیش از 835 میلیون دلار دارایی به شکل تتر را که مربوط به هک‌های صرافی‌ها و بلاکچین‌ها بوده است را بلوکه کرده است. این شرکت در حال حاضر با 32 کشور و 19 دادستانی برای بررسی و کشف آدرس‌های مرتبط با فعالیت‌ غیرقانونی سایبری شامل این استیبل کوین همکاری کرده است.

همچنین، در دهم اکتبر سال جاری و پس از آغاز جنگ میان گروه حماس و اسرائیل، صرافی بایننس اعلام کرد که حساب‌های رمزارزی مرتبط با این گروه را مسدود کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.