خبر مهم:

کد مطلب: ۸۸۹۲۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ارائه برنامه نظارت بر استیبل کوین ها توسط بانک مرکزی انگلیس

ارائه برنامه نظارت بر استیبل کوین ها توسط بانک مرکزی انگلیس

بانک مرکزی انگلیس و اداره نظارت مالی (FCA) با انتشار مقالاتی در روز دوشنبه، برنامه‌های خود را برای نظارت بر استیبل کوین ها اعلام کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اسناد منتشر شده برای نظارت بر استیبل کوین ها در انگیس، بیانگر علاقه فزاینده بانک مرکزی این کشور به پایداری ارزهای دیجیتال مبتنی بر پوند هستند. آنها همچنین به کاربرد روزافزون این استیبل کوین‌ها برای تراکنش‌های روزمره اشاره دارند. بانک انگلیس تأکید کرده است که تعیین معیارهای تنظیم مقررات شفاف اهمیت زیادی دارد؛ چرا که این کار مسیر را برای نوآوری در چارچوبی امن هموار می‌کند و به سیاست‌گذاران اجازه می‌دهد تا اکوسیستم را به صورت مسئولانه شکل دهند.

بانک مرکزی از ذی‌نفعان صنعت خواسته است که نظرات خود را برای اصلاح این دستورالعمل‌های مقدماتی ارائه کنند. این نهاد قصد دارد یک استراتژی تنظیم مقررات جامع را برای نظارت بر استیبل کوین ها نهایی کند. این رویکرد انطباقی، امکان تغییرات را مطابق با پیشرفت بخش ارز دیجیتال فراهم می‌آورد، در حالی که بانک مرکزی نیز برنامه‌هایی را برای نظارت بر ارائه‌دهندگان خدمات مرتبط، از جمله صادرکنندگان استیبل کوین‌ها، تدوین کرده. این بانک هشدار داده است که بدون تنظیم مقررات، این سیستم‌های پرداخت نوپا می‌توانند به ثبات مالی بریتانیا آسیب برسانند.

نظارت بر استیبل کوین ها، به عنوان روش جدید پرداخت

سارا بریدن معاون ثبات مالی بانک انگلستان، استیبل کوین‌ها را به‌عنوان یک راه بهبود یافته برای سیستم‌های پرداخت دیجیتال در انگلیس می‌بیند. وی در این مورد گفت: «قصد ما از این پیشنهادات حمایت از نوآوری است تا شرکت‌ها بتوانند خطرات مرتبط با صنعت کریپتو را مدیریت کنند و مطمئن شوند که مردم می‌توانند به تمام اشکال پول و پرداخت دیجیتال اعتماد کنند. در ادامه راه‌های مشورت این بانک برای دریافت بازخورد از عموم و فعالان صنعت تا 6 فوریه 2024 باز است.»

در همین زمان، FCA به جزئیات مربوط به صدور و نگهداری استیبل کوین‌ها می‌پردازد و پتانسیل آن‌ها برای انجام پرداخت‌های سریع‌تر و ارزان‌تر را تبلیغ می‌کند. شلدون میلز، مدیر اجرایی FCA، گفته است که هدف آن‌ها فراهم کردن استفاده امن و مسئولانه از این روش پرداخت فناورانه است.

FCA بر اهمیت جمع‌آوری دیدگاه‌های متنوع برای ایجاد مقررات متعادلی که منافع مصرف‌کنندگان را حفظ کند و همچنین با اهداف تنظیمی FCA همخوانی داشته باشد، تأکید می‌کند.

همچنین، اداره نظارت اعتباری (PRA) انگلیس نیز نامه‌ای به مدیران ارشد با عنوان Dear CEO منتشر کرده است که در آن به کاربردهای نوآورانه سپرده‌ها، پول الکترونیکی و استیبل کوین‌ها پرداخته و انتظارات خود را برای مدیریت ریسک‌های پیش آمده از صدور انواع مختلف پول‌های دیجیتالی مطرح کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.