خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۰۰۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

درخشش مجموعه NFTهای Nike-RTFKT با حجم معاملات ۱.۴ میلیارد دلار

درخشش مجموعه NFTهای Nike-RTFKT با حجم معاملات ۱.۴ میلیارد دلار

شرکت پوشاک ورزشی Nike با همکاری RTFKT موفقیت مالی ستودنی را در عرصه توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) گزارش داده‌است. مجموعه‌های مشترک این دو شرکت به درآمد قابل توجهی از ۱۷۰ میلیون دلار دست یافته و حجم معاملاتی را به رقم چشمگیر ۱.۴ میلیارد دلار رسانده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این دستاورد مالی برجسته برخلاف همکاری نسبتا جدید این دو، که کمتر از دو سال پیش شکل گرفته، در زمانی به دست آماده است که بازار به‌طور کلی در دوره‌ای از رکود به‌سر می‌برد. با این حال، مجموعه‌های NFT نایک و RTFKT به رشد خود ادامه می‌دهند.

داده‌های فاش‌شده توسط The Block Research اهمیت حجم معاملات از دسامبر ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد. آمارهای ارائه‌شده توسط DeFi Llama نیز عملکرد قابل توجه RTFKT را در ۳۰ روز گذشته به تصویر می‌کشد.

مجموعه CloneX-Takashi Murakami به عنوان چهارمین منبع درآمدزا در میانNFT‌ها شناخته می‌شود و بیش از ۱۱۸ میلیون دلار به دست آورده است. RTFKT  که در جایگاه نهم درآمد قرار دارد، ۲۵ مجموعه را تحت نام خود لیست کرده است.

گزارش مفصل The Block Research نشان می‌دهد که موفقیت مجموعه CloneX بیشتر در دوران رونق بازار بیشترین پول را به همراه آورده و به تنهایی نزدیک به یک میلیارد دلار حجم معاملات داشته است. با این حال، سایر مجموعه‌ها نیز از شمار بالایی برخوردارند.

هنگامی که نایک با RTFKT دیدار کرد

نایک در دسامبر ۲۰۲۱ RTFKT را خریداری کرد. برنامه‌اش برای ایجادNFTها و کفش‌های مجازی در فضای متاورس بود. تا سپتامبر ۲۰۲۲، این شرکت بیش از ۱۸۵ میلیون دلار از فروشNFT‌هایش به دست آورد و بیش از ۹۳ میلیون دلار حق‌الزحمه دریافت کرد.

پیش از این خرید، شرکت نایک با هنرمند Fewocious همکاری کرده و سه طرح کفش مجازی را منتشر کرده بود که در آن زمان ۳.۱ میلیون دلار درآمد داشت. همچنین با شرکت بازی Atari برای راه‌اندازی یک سری مد محدود NFT با موضوع Atari برای چندین بازی بلاکچین چند نفره، از جمله  Decentraland،  The Sandbox و Atari Metaverse همکاری کرد. این استارتاپ همچنین با خالق CryptoPunks، LarvaLab و Takashi Murakami همکاری کرده‌است.

شرکت نایک در سال ۲۰۲۱ هفت پتنت ثبت کرد که نشان از برنامه‌هایش برای ساخت و فروش کفش و لباس در فضای متاورس داشت. خرید RTFKT یک ماه پس از اینکه نایک فضای مجازی سه‌بعدی خود، Nikeland  را معرفی کرد، انجام شد. Nikeland در ظرف پنج ماه از راه‌اندازی‌ خود، هفت میلیون بازدیدکننده را جمع‌آوری کرد.

یک سال بعد، در نوامبر ۲۰۲۲، نایک پلتفرم Web3 خود، SWOOSH  را راه‌اندازی کرد که لباس مجازی برای آواتارها ارائه می‌کرد. این پلتفرم در ابتدا با چند مشکل فنی روبرو شد. فروش NFT برای کاربران منتخب در ۱۵ مه و برای عموم در ۲۴ مه ۲۰۲۳ آغاز شد و تا ۲۶ مه، بیش از ۱ میلیون دلار در ارقام فروش ایجاد کرد.

در همین زمان، شرکت نایک در ماه ژوئن، به احتمال راه‌اندازی مجموعه‌ای از  NFTهایی در قالب کفش در بازی محبوب Fortnite اشاره کرده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.