کد مطلب: ۸۹۰۷۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گسترش سرمایه‌گذاری‌های کوین بیس ونچرز / تغییر روند سرمایه‌گذاری بر پروژه‌های رمزارزی

گسترش سرمایه‌گذاری‌های کوین بیس ونچرز /  تغییر روند سرمایه‌گذاری بر پروژه‌های رمزارزی

کوین‌بیس ونچرز، که به خاطر سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه خود در صنعت رمز ارز شناخته شده، در حال تغییر استراتژی سرمایه‌گذاری خود است و توجه خود را به استارتاپ‌های خارج از ایالات متحده معطوف می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیر توسعه شرکتی و سرمایه‌گذاری‌ها در کوین‌بیس، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ فاش کرد که این شرکت اکنون در حال سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های مستقر در هند، سنگاپور، استرالیا و بریتانیا است. تجوانی ابراز تاسف کرد که استارتاپ‌های مجبور شده‌اند ایالات متحده را از برنامه‌های تجاری خود حذف کنند. وی تاکید کرد که اکنون نگاه سرمایه‌گذاران به کاوش بازارهای بین‌المللی است.

 این تغییر در راستای افزایش نظارت‌ها در ایالات متحده ایجاد شده و رویکرد این شرکت را در سرمایه‌گذاری جهانی تحت تاثیر قرار داده است.

در سال گذشته، کوین‌بیس ونچرز فعالانه در حال تخصیص سرمایه بوده و بیش از 50 سرمایه‌گذاری در 15 کشور انجام داده است. با این حال، مانند بسیاری در بخش رمز ارز، کوین‌بیس شاهد کاهش فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود بوده. داده‌های ارائه شده توسط PitchBook  این روند را تایید می‌کند. این داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که کوین‌بیس در صدر معاملات قرار داشته، اما اخیراً سرعت سرمایه‌گذاری خود را کاهش داده است.

تغییر اساسی در استراتژی سرمایه‌گذاری و تغییرات بازار

این کاهش با روند کلی در صنعت رمز ارز همراه است، جایی که کل سرمایه‌گذاری به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

بازوهای سرمایه‌گذاری شرکتی، به ویژه، کاهش‌های قابل توجهی را متحمل شده‌اند. تحلیلگر رمز ارز PitchBook، رابرت لی، افت 63 درصدی در سرمایه‌گذاری رمز ارز را در سه ماهه سوم نسبت به سال گذشته ثبت کرده است، که این امر رویکرد احتیاطی‌تر سرمایه‌گذاران شرکتی را در میان عدم قطعیت بازار و چالش‌های نظارتی نشان می‌دهد. 

در همین حال، سایر بازیگران اصلی مانند Kraken Ventures و Binance Labs نیز استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود را مورد بازبینی قرار داده‌اند. Kraken Ventures، بازوی سرمایه‌گذاری صرافی رمز ارز Kraken، کاهش در تعداد معاملات را تجربه کرده است، اما همچنان در سرمایه‌گذاری‌ها شرکت دارد. صرافی Binance Labs، بازوی سرمایه‌گذاری بزرگترین صرافی رمزارز جهان، بایننس، با وجود مشکلات نظارتی همچنان به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های رمزارز ادامه می‌دهد.

رقم کل سرمایه‌گذاری در صنعت رمز ارز در ماه اکتبر 10 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته و در مقایسه با ثبت 83 پروژه در سپتامبر 2023، تنها 75 پروژه سرمایه‌گذاری ثبت شده است. این امر کاهش سال به سال به میزان 45 درصد را نسبت به 135 پروژه گزارش شده در اکتبر 2022 نشان می‌دهد. 

از نظر تخصیص سرمایه‌گذاری، پروژه‌های زیرساخت بیشترین سهم از سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده‌اند و حدود 24 درصد از کل ارقام را تشکیل می‌دهند. پس از آن تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) با 21 درصد، تامین مالی متمرکز (CeFi) با 9 درصد و توکن‌های غیرقابل تعویضGameFi  با 13 درصد قرار دارند.

تغییر چشم‌انداز سرمایه‌گذاری رمزارز، که با تغییر استراتژیک کوین بیس ونچرز نشان داده شده است، بر اقتدار صنعت در تطبیق با شرایط بازار جهانی و محیط‌های نظارتی تاکید می‌کند. با تکامل صنعت، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری دوباره تنظیم می‌شوند تا با این واقعیت‌های جدید هماهنگ شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.