خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۲۱۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تلاش انگلستان برای مالیات‌ستانی از درآمدهای رمز ارزی

تلاش انگلستان برای مالیات‌ستانی از درآمدهای رمز ارزی

اداره مالیات ملی انگلستان، اچ‌ام‌آر‌سی (HM Revenue and Customs) ، به کاربران رمز ارز هشدار داده است، برای جلوگیری از جریمه‌های احتمالی، در مورد مالیات‌های پرداخت نشده خود اطلاعات لازم را ارائه دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، یک نهاد مهم مالیاتی در انگلستان با صدور اعلامیه‌ای، از کاربران خواسته است تا هرگونه مالیات پرداخت نشده مرتبط با درآمد یا سود حاصل از دارایی‌های رمز ارزی از جمله NFT‌ها و توکن‌های کاربردی را به صورت داوطلبانه افشا کنند تا از جریمه‌های احتمالی در امان بمانند. 

افشای اجباری مالیات‌های رمز ارز

اداره مالیات ملی انگلستان معروف به اچ‌ام‌آر‌سی در این اعلامیه تأکید کرد، کاربران برای اعلام مالیات‌های پرداخت نشده باید با آن‌ها تماس بگیرند. بر اساس هشدارهای داده شده، عدم پرداخت مالیات ممکن است منجر به جریمه‌های اضافی و بهره بیشتر شود.

این نهاد چندین گام مهم برای انجام افشای داوطلبانه پیش برده است. اولین قدم، جمع‌آوری تمام جزئیات لازم شخصی، مانند نام، آدرس، ایمیل، شماره تلفن و شماره بیمه ملی است.

جمع‌آوری داده‌های معامله

علاوه بر جزئیات شخصی، کاربران باید داده‌های مربوط به تعداد معاملات دارایی‌های رمز ارزی، درآمد یا سودهای اعلام نشده و تعداد سال‌هایی که باید مالیات‌های پرداخت نشده خود را اعلام کنند نیز در اختیار داشته باشند.

مدت زمانی که کاربران باید اطلاعات خود را افشا کنند، بستگی به رفتار مالیاتی گذشته آن‌ها دارد. اگر آن‌ها اقدامات مناسبی انجام داده‌اند اما هنوز مالیات کافی پرداخت نکرده‌اند، فقط نیاز است، مالیات‌های پرداخت نشده چهار سال گذشته خود را اعلام کنند. با این حال، اگر اقدامات کافی انجام نشده باشد، باید برای حداکثر شش سال مالیات پرداخت کنند.

تلاش‌های دولت انگلستان برای مقررات جدید

دولت انگلستان به طور فعال در حال پیاده‌سازی مقررات در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی، فناوری مالی و متاورس است. بیم آفولامی که اخیرا به سمت دبیر اقتصادی خزانه‌داری انگلستان منصوب شده، مسئول سیاست‌های تأثیرگذار بر دارایی‌های دیجیتال و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی است.

علاوه بر این، وزیر جدید شهر لندن خواستار اتخاذ رویکردی سازگارتر توسط مقامات نظارتی به منظور احیای اقتصاد راکد انگلستان شده است.

براساس گفته‌های اخیر وزیر جدید، مهم است که بخش مالی را بیش از حد محدود نکنیم و برای نوآوری و رشد، فضایی بهتر ایجاد کنیم.

او با بیان این جمله که «هیچ فایده‌ای ندارد که ایمن‌ترین قبرستان را داشته باشیم»، موضع دولت را در تشویق به خلاقیت و ابتکار در بخش مالی همزمان با نظارت بر صنعت، نشان می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.