خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۲۳۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نگرانی کاربران از افزایش فروش دارایی‌ها و سهام‌ رمزارزی

نگرانی کاربران از افزایش فروش دارایی‌ها و سهام‌ رمزارزی

افزایش فروش دارایی یا سهام‌ مرتبط با بیت کوین نگرانی جدی را بین کاربران ایجاد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، کمپانی سرمایه‌گذاری آرک اینوست به رهبری کتی وود، در حال کاهش بالقوه سهم خود از برخی از دارایی‌های عمده مرتبط با رمز ارز، به ویژه کوین‌بیس، بزرگ‌ترین صرافی رمز ارز در ایالات متحده، و صندوق بیت کوین گری‌اسکیل (GBTC) است. این اقدام برخلاف رالی اخیر بازار رمزارزها صورت گرفته.

گزارش روزانه آرک اینوست نشان می‌دهد که این شرکت مقدار قابل توجهی از سهام خود در کوین بیس و GBTC  را کاهش داده است. در یک روز، این شرکت حدود 24.2 میلیون دلار از سهام کوین بیس و حدود 3.4 میلیون دلار در GBTC را فروخته است.

این معاملات از طریق صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مدیریت شده توسط آرک انجام شد. فروش 120,433 سهم کوین‌بیس در این سه ETF توزیع شده بود.

برخلاف این ارقام، آرک اینوست همچنان حجم سرمایه‌گذاری قابل توجهی در کوین بیس دارد. میزان فعلی سهام شرکت در کوین بیس بیش از 6 میلیون سهم است که ارزش آن بیش از 960 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. این سهام‌ها حدود 11.64 درصد از کل سهام ARKK را تشکیل می‌دهند.

نشانه‌های منفی برای طرفداران بیت کوین؟

سهام کوین بیس با افزایش تقریباً 7 درصدی در پنج روز گذشته، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. با این حال، سطح قیمت بسته شدن سهام کوین‌بیس  اخیرا 4 درصد کاهش در معاملات پیش از بازار را تجربه کرده و به رقم 140.20 دلار رسیده است.

در چند هفته اخیر بیت کوین، رمز ارز پیشرو بازار، رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده است. از آخر هفته گذشته، قیمت این ارز دیجیتال به شدت افزایش یافته و سطوح قبل از سقوط لونا را پشت سر گذاشته است. در زمان نگارش این مطلب، ارزش بیت کوین کمی کمتر از 44 هزار دلار است که نشان‌دهنده افزایش تقریبی 16 درصدی در هفت روز گذشته است.

این افزایش در قیمت بیت کوین به چندین عامل نسبت داده می‌شود، از جمله تأیید احتمالی ETF بیت کوین در ایالات متحده و انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو؛ پس از از ماه‌ها تشکیل جلسه.

فروش اخیر سهام کوین‌بیس توسط آرک اینوست، به‌ویژه 43,956 سهم به ارزش 5.3 میلیون دلار در 28 نوامبر، هم‌زمان با افزایش چشمگیر 55 درصدی در قیمت سهام کوین‌بیس در طول ماه نوامبر بوده است.

در نهایت، در حالی که فروش اخیر آرک اینوست در سهام کوین بیس و GBTC نشان‌دهنده تغییر راهبردی این شرکت است، آرک اینوست همچنان سهم قابل توجهی در بورس رمز ارز دارد. به عقیده بسیاری از تحلیلگران، تصمیم آرک اینوست در شرایط بازار پرنوسانی که تحت تأثیر عوامل اقتصادی و قانونی مختلفی قرار دارد، اتخاذ شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.