کد مطلب: ۸۹۳۷۱۵

دست رد خریداران به هایما ۷x

 دست رد خریداران به هایما 7x

هایما 7x خودروی مینی ونی است که توسط ایران خودرو به بازار عرضه می‌شود.به طور کلی مینی ون‌ها به خصوص در ایران طرفداران بسیار کمی دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، به طور کلی مینی ون‌ها به خصوص در ایران طرفداران بسیار کمی دارند. این در حالی است که طی سال ۲۰۲۲ فقط ۶۸۴۴ دستگاه از این خودرو در کشور چین به فروش رسید. به نوعی می‌توان گفت حتی در کشور سازنده هم این خودرو طرفداری ندارد.

ایران خودرو نیز تلاش فراوانی برای عرضه و بازاریابی این خودروی شکست خورده کرده است. 

قیمت این مینی ون ۱.۴ میلیارد تومان توسط ایران خودرو اعلام شد و در بازار حدود ۱.۶ میلیارد تومان است.

مشخصات فنی هایما 7 ایکس

 مشخصات فنی هایما 7 ایکس

 این روزها بیشتر خودروهای چینی در بازار ایران و جهان به موتورهای ۱.۵ لیتری توربوشارژر مجهز هستند اما خوشبختانه پیشرانه متفاوتی را در هایما ۷X می‌بینیم. زیر کاپوت این خودرو موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر قرار گرفته است که حداکثر ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند. این پیشرانه به صورت با هایما ۸S مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور کامل توسط کاورها پوشانده شده است. در نتیجه هایما به عملکرد این پیشرانه اعتماد زیادی دارد و امیدواریم در واقعیت نیز این اتفاق رخ دهد. گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را در مینی‌ون هایما برعهده دارد.

مصرف سوخت ترکیبی پیشرانه هایما ۷X معادل ۸.۳ لیتر اعلام شده است که برای خودرویی در این ابعاد کاملا مناسب به نظر می‌رسد. ظرفیت باک هایما ۷X نیز معادل ۵۵ لیتر است که با این حساب نیازی به سوخت‌گیری مجدد در فواصل کوتاه نخواهید داشت. البته هایما ۷X از استاندارد عدم آلایندگی یورو ۶ پیروی می‌کند و به همین دلیل نیاز به بنزین باکیفیت یا مکمل‌های سوخت خواهد داشت. حداکثر سرعت هایما ۷X نیز ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

امکانات و تجهیزات هایما 7X

هایما ۷X یکی از مجهزترین خودروهای این برند در ایران خواهد بود. در واقع سطح بالای تجهیزات مینی‌ون هایما این خودرو را قادر به رقابت با شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهای رنگارنگ چینی در بازار کرده است. به همین دلیل انتظار داریم تا استقبال گرمی از هایما ۷X در بازار شکل بگیرد. این خودرو به طور همزمان امکانات ایمنی و رفاهی مناسبی را ارائه می‌دهد تا رضایت مشتریان را از تمامی جهات جلب کند.

از جمله تجهیزات ایمنی هایما ۷X می‌توان به این موارد اشاره کرد: شش کیسه هوا، ترمز اضطراری هوشمند، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، رادار نگهدارنده بین خطوط و رادار هشدار تعویض خط، دوربین عقب و دوربین ۳۶۰ درجه و سنسور پارک جلو و عقب. در بخش امکانات رفاهی نیز هایما ۷X قدرتمند ظاهر می‌شود. سیستم صوتی به همراه شش بلندگو به همراه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، سیستم اتوپارک، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، تریم چرمی کابین، فرمان برقی به همراه دکمه‌های کنترلی، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها، صندلی‌های برقی ردیف جلو به همراه تهویه، صندلی‌های تاشونده ردیف عقب، سانروف و سقف پانوراما بخشی از تجهیزات و امکانات رفاهی هایما ۷X را تشکیل می‌دهند.

منبع : روزگار خودرو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.