کد مطلب: ۸۹۱۵۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند تحولات جهانی در سال ۲۰۲۴ از دریچه اکونومیست/ تنش و ناامنی مالی در خاورمیانه تشدید می‌شود

روند تحولات جهانی در سال 2024 از دریچه اکونومیست/ تنش و ناامنی مالی در خاورمیانه تشدید می‌شود

مجله اقتصادی اکونومیست در گزارشی پیش‌بینی کرده است که در سال آینده، تحولات خاورمیانه و ایالات متحده به سمت تشدید تنش‌ها و افزایش ناامنی پیش خواهد رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، مجله اقتصادی اکونومیست در گزارش خود آورده است که جنگ روسیه و اوکراین، بحران انرژی و مواد غذایی و افزایش تورم در سراسر جهان و البته جنگ حماس و اسرائیل به تشدید ناامنی در منطقه دامن خواهد زد. این مجله همچنین پیش‌بینی کرده است که ایالات متحده در سال آینده، سیاست خارجی تهاجمی‌تری را در قبال کشورهای خاورمیانه اتخاذ خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، جنگ روسیه و اوکراین، به افزایش قیمت نفت و گاز در جهان منجر شده است. این امر، کشورهای خاورمیانه را که به درآمدهای نفتی و گازی خود وابسته هستند، در وضعیت دشوارتری برای فروش محصولات نفتی قرار داده است. همچنین، بحران انرژی و مواد غذایی، منجر به افزایش نارضایتی در میان مردم این کشورها شده است.

در کنار این عوامل، افزایش تورم در سراسر جهان نیز باعث تشدید ناامنی مالی در خاورمیانه شده است. تورم بالا، مسبب کاهش قدرت خرید مردم و افزایش نابرابری در این منطقه است.

در چنین شرایطی، پیش بینی شده که ایالات متحده در سال آینده، سیاست خارجی تهاجمی‌تری را در قبال خاورمیانه اتخاذ خواهد کرد. این مجله بر این باور است که ایالات متحده، به دنبال مهار نفوذ روسیه و چین در این منطقه است و احتمال بروز یک جنگ سرد دیگر را می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده ممکن است در سال آینده، فشار خود بر کشورهایی مانند ایران، سوریه و عراق را افزایش دهد. همچنین، این کشور ممکن است در تلاش باشد تا با کشورهایی مانند اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، روابط خود را تقویت کند.

اکونومیست در گزارش خود آورده است که تشدید تنش‌ها و افزایش ناامنی در خاورمیانه، می‌تواند پیامدهای منفی برای امنیت جهانی داشته باشد. این مجله بر این باور است که ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا باید تلاش کنند تا از تشدید تنش‌ها در این منطقه جلوگیری کنند.

درگیری ایران و اسرائیل

اکونومیست بر این باور است که درگیری ایران و اسرائیل در سال آینده، تشدید خواهد شد. این مجله پیش‌بینی کرده که اسرائیل ممکن است حملات خود به اهداف ایرانی در سوریه و لبنان را افزایش دهد. همچنین، ممکن است در تلاش باشد تا با کشورهای عربی منطقه، برای مقابله با ایران متحد شود.

بحران سیاسی در سوریه

اکونومیست پیش‌بینی کرده است که بحران سیاسی در سوریه در سال آینده، ادامه خواهد داشت. این مجله بر این باور است که دولت بشار اسد، همچنان کنترل بخش‌هایی از این کشور را در اختیار خواهد داشت. همچنین، پیش‌بینی شده است که گروه‌های مخالف حکومت بشار اسد، همچنان به حملات خود علیه دولت سوریه ادامه خواهند داد.

اوضاع بحرانی در عراق

اکونومیست پیش‌بینی کرده است که اوضاع نابسامان در عراق در سال آینده، ادامه خواهد داشت. این مجله بر این باور است که دولت عراق، همچنان با چالش‌های امنیتی و اقتصادی زیادی روبه‌رو خواهد بود. همچنین، این مجله پیش‌بینی کرده است که گروه‌های تروریستی، همچنان به فعالیت‌های خود در عراق ادامه خواهند داد.

تنش‌های عربستان سعودی و ایران

اکونومیست بر این باور است که تنش‌های عربستان سعودی و ایران در سال آینده، تشدید خواهد شد. این مجله پیش‌بینی کرده است که این 2 کشور همچنان به رقابت تسلیحاتی و دیپلماتیک خود ادامه خواهند داد. همچنین، این احتمال وجود دارد که درگیری مستقیم میان دو کشور نیز رخ دهد.

سخن پایانی

اکونومیست در پایان گزارش خود آورده است که با برگزاری انتخابات آمریکا در سال آینده و محتمل بودن برنده شدن نامزد حزب جمهوری‌خواه سیاست‌های اتخاذی ایالات متحده در باب منطقه خاورمیانه به طور جدی‌تر از قبل اعمال شوند و احتمالا شاهد منازعات سیاسی بیشتری در منطقه خواهیم بود.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.