کد مطلب: ۸۹۱۷۷۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ صنعت برتر ایالات متحده کدامند؟/ نگاهی به سریع‌ترین صنایع در حال رشد

10 صنعت برتر ایالات متحده کدامند؟/ نگاهی به سریع‌ترین صنایع در حال رشد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OECD) در گزارشی به بررسی تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو بر اساس میزان GDP در صنایع مختلف پرداخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اقتصاد ایالات متحده مانند یک ماشین غول‌پیکر است که توسط صنایع مختلف هدایت می‌شود، هر یک از این صنایع شبیه به یک چرخ دنده ضروری عمل می‌کنند که کل را به حرکت در می‌آورند.

درک تقسیم‌بندی تولید ناخالص داخلی (GDP) بر اساس صنعت نشان می‌دهد که فعالیت تجاری در کجا بیشتر است و چقدر اقتصاد واقعاً تنوع دارد؟

اینفوگرافیک پایین از داده‌های دفتر تحلیل اقتصادی برای تجزیه‌ و تحلیل تولید ناخالص داخلی ایالات متحده بر اساس صنعت در سال 2023 استفاده می‌کند. 

اقتصاد جهان

10 صنعت برتر ایالات متحده بر اساس GDP

در سه ماهه اول 2023، تولید ناخالص داخلی سالانه ایالات متحده به 26.5 تریلیون دلار می‌رسد.

از این میزان، 88 درصد یا 23.5 تریلیون دلار از صنایع خصوصی تامین می‌شود. 3 تریلیون دلار باقی مانده هزینه‌های دولت در سطوح فدرال، ایالتی و محلی است.

 جدول زیر نگاهی به بزرگترین صنایع خصوصی بر اساس سهم اقتصادی در ایالات متحده دارد.

اقتصاد جهان

مانند بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته دیگر، اقتصاد ایالات متحده عمدتاً مبتنی بر خدمات است.

صنایع مبتنی بر خدمات، از جمله خدمات حرفه‌ای و تجاری، املاک و مستغلات، امور مالی و مراقبت‌های بهداشتی، بخش عمده‌ای (70 درصد) از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را تشکیل می‌دهند. در مقایسه، صنایع تولیدکننده کالا مانند کشاورزی، معدن و ساختمان نقش کمتری دارند.

خدمات حرفه‌ای و تجاری بزرگترین صنعت با 3.5 تریلیون دلار ارزش افزوده است. این شامل موسساتی است که خدمات حقوقی، مشاوره، طراحی، اداری و سایر خدمات را ارائه می‌دهند.

به دنبال آن املاک و مستغلات به ارزش 3.3 تریلیون دلار است که به طور مداوم بخشی جدایی‌ناپذیر از اقتصاد بوده است.

به دلیل برون‌سپاری و سایر عوامل، سهم صنعت تولید از تولید ناخالص داخلی برای دهه‌ها در حال کاهش بوده است، اما همچنان بخش مهمی از اقتصاد باقی مانده. تولید کالاهای بادوام (فلزات، ماشین آلات، رایانه) 1.6 تریلیون دلار ارزش افزوده دارد، در کنار کالاهای بی‌دوام (غذا، نفت، مواد شیمیایی) به ارزش 1.3 تریلیون دلار.

سهم دولت در تولید ناخالص داخلی

درست مانند صنایع خصوصی، ارزش افزوده دولت نسبت به تولید ناخالص داخلی شامل غرامت کارکنان، مالیات‌ جمع‌آوری شده (یارانه کمتر) و مازاد عملیات ناخالص است.

اقتصاد جهان

مخارج دولتی و محلی، که عمدتاً بر بخش‌های آموزش و رفاه عمومی متمرکز شده‌اند، بخش عمده ارزش افزوده را تشکیل می‌دهند. سهم فدرال در تولید ناخالص داخلی تقریباً 948 میلیارد دلار است که 52 درصد آن مربوط به صنعت دفاع ملی است.

سریع‌ترین صنایع در حال رشد (2022–2032)

پیش‌بینی می‌شود در 10 سال آینده، صنایع تولیدکننده خدمات سریع‌ترین رشد را در تولید داشته باشند.

اقتصاد جهان

سه مورد از صنایع با سریع‌ترین رشد در بخش اطلاعات هستند که بر نقش رو به رشد فناوری و زیرساخت دیجیتال تأکید دارد. در همین حال، رشد پیش‌بینی‌شده صنعت استخراج نفت و گاز، تقاضای پایدار برای منابع انرژی سنتی را، به‌رغم انتقال انرژی، برجسته می‌کند.

به طور کلی، توسعه این صنایع نشان می‌دهد که ایالات متحده به حرکت خود به سمت اقتصاد خدمات‌محور ادامه خواهد داد. اما امروزه، توجه به اینکه چگونه صنایع تولیدکننده خدمات و کالا به طور فزاینده‌ای با هم گره می‌خورند نیز قابل توجه است. به عنوان مثال، در حال حاضر برای شرکت‌های فناوری تولید دستگاه‌ها و برای تولیدکنندگان استفاده از نرم‌افزار در عملیات خود رایج است.

بنابراین، موج رشد آتی در صنایع مبتنی بر خدمات می‌تواند به طور بالقوه سایر بخش‌های به هم پیوسته اقتصاد متنوع ایالات متحده را بهبود بخشد.

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.