کد مطلب: ۸۹۱۹۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

برنامه‌های اقتصادی بریتانیا در سال ۲۰۲۴/ ۵۰۰ میلیون پوند صرف هوش مصنوعی می‌شود

برنامه‌های اقتصادی بریتانیا در سال 2024/ 500 میلیون پوند صرف هوش مصنوعی می‌شود

جرمی هانت، وزیر خزانه‌داری بریتانیا در یک کنفرانس مطبوعاتی برنامه‌های مالی دولت برای سال آینده را تشریح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جرمی هانت در بیانیه پاییز خود برنامه‌های اقتصادی دولت بریتانیا برای سال 2024 را به اشتراک گذاشت و گفت کسانی که نتوانستند در روند جست‌وجوی کار شرکت کنند، پس از شش ماه پرداخت‌هایشان متوقف می‌شود.

هانت همچنین تغییراتی را در پرداخت‌های بیمه ملی، بازنشستگی ایالتی و نرخ‌های تجاری اعلام کرد. در اینجا خلاصه‌ای از برخی از اعلان‌های کلیدی مورد بررسی قرار گرفته است.

حقوق و مزایا

هانت متعهد شد که مزایا در سال آینده 6.7 درصد افزایش خواهد یافت که این رقم سطح نرخ تورم در ماه سپتامبر بود.

این افزایش به طور متوسط 470 پوند (540 یورو) برای 5.5 میلیون خانوار در سال آینده است.

او گفت که این امر در مورد مزایای آزمایش شده مانند مزایای اعتبار جهانی و مزایای ناتوانی صدق می‌کند.

در ماه اکتبر، تورم کل در ماه اکتبر سالانه 4.6 درصد بود که کمترین میزان مطالعه در 2 سال اخیر است. با اینحال، این نرخ بسیار بالاتر از نرخ تورم ۲ درصدی بانک مرکزی انگلستان است.

هانت همچنین تأیید کرد که کمک هزینه مسکن محلی افزایش خواهد یافت تا به 1.6 میلیون خانوار به طور متوسط 800 پوند در سال آینده حمایت شود.

حقوق بازنشستگی کشوری

جرمی هانت همچنین اعلام کرد که مستمری کامل جدید دولتی از آوریل 2024 با 8.5 درصد افزایش به 221.20 پوند در هفته خواهد رسید که برای بازنشستگان تا 900 پوند در سال ارزش دارد.

هانت تأکید کرد که با احتساب اقدامات امروز، «تعهد کلی این دولت برای کاهش فشارهای زندگی» به 104 میلیارد پوند می‌رسد.

او گفت: «این یکی از بزرگترین افزایش‌های نقدی به حقوق بازنشستگی دولتی است که نشان می‌دهد یک دولت محافظه‌کار همیشه از بازنشستگان ما حمایت می‌کند.»

سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی

دولت 500 میلیون پوند طی 2 سال آینده برای تأمین بودجه «مراکز نوآوری» بیشتر برای کمک به تبدیل بریتانیا به یک «نیروگاه هوش مصنوعی» سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

هانت گفت که این  موضوع با هدف «موفقیت مراکز ابررایانه در ادینبورگ و بریستول» است.

صندوق‌های ساخت‌وساز

صدراعظم خزانه -معادل وزیر دارایی انگلیس- بر افزایش 4.5 میلیارد پوندی تولید تا سال 2030 تاکید کرد.

وی بر سرمایه‌گذاری استراتژیک در بخش های کلیدی مانند هوافضا، علوم زیستی و صنعت سبز رو به رشد با تخصیص به ترتیب 975 میلیون پوند، 520 میلیون پوند و 960 میلیون پوند تاکید کرد.

هزینه‌های دفاعی

دولت به تعهدات ناتو مبنی بر صرف 2 درصد از تولید ناخالص داخلی برای دفاع عمل خواهد کرد.

هانت گفت که این «در زمان تهدیدهای جهانی برای نظم بین‌المللی به‌ویژه در جنگ اوکراین بسیار مهم است.»

اصلاحات خوداشتغالی

با تشریح اصلاحات بیمه ملی که توسط هانت مشخص شده است، این پیشنهاد شامل حذف هزینه بیمه ملی «کلاس 2» برای افراد خوداشتغالی که بیش از 12570 پوند درآمد دارند، ریشه کن کردن هزینه ثابت اجباری 3.45 پوند در هفته و کاهش هزینه‌های متوسط پس‌انداز سالانه 192 پوند برای افراد خوداشتغال بیمه ملی می‌شود.

علاوه بر این، افرادی که به بیمه ملی «کلاس 4» با 9 درصد درآمد بین 12570 پوند تا 50270 پوند دارند، از ماه آوریل کاهش یک درصدی را تجربه خواهند کرد.

هانت تخمین می‌زند که همراه با حذف هزینه اجباری کلاس 2، این اصلاحات جامع به طور متوسط سالانه حدود 350 پوند پس‌انداز برای حدود 2 میلیون فرد خوداشتغال ایجاد می‌کند.

نرخ مالیات برای مشاغل

وزیر دارایی بریتانیا ایجاد دائمی یک معافیت مالیاتی قابل توجه برای کسب و کار معروف به «هزینه کامل» را اعلام کرد.

این معیار به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد به ازای هر یک پوند سرمایه‌گذاری شده در فناوری اطلاعات، ماشین‌آلات و تجهیزات، 25 پوند مالیات شرکتی را پس بگیرند، که با اجازه دادن به شرکت‌ها برای انجام این کار در یک معامله به جای تقسیم هزینه در یک دوره طولانی، مزیت قابل توجهی را ارائه می‌دهد.

با این حرکت، بریتانیا نه تنها دارای پایین‌ترین نرخ مالیات شرکتی در گروه G7 است، بلکه سخاوتمندانه‌ترین کمک هزینه سرمایه را نیز دارد.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.