کد مطلب: ۸۹۰۵۸۸

اردن با هدف تولید ۱.۵ میلیون تن آمونیاک سبز، چهار تفاهم نامه امضا می‌کند

اردن با هدف تولید 1.5 میلیون تن آمونیاک سبز، چهار تفاهم نامه امضا می‌کند

اردن چهار تفاهم نامه با شرکت‌های خصوصی برای توسعه پروژه‌های هیدروژن سبز امضا کرد. این تفاهم‌نامه‌ها با هدف تولید 1.5 میلیون تن آمونیاک سبز امضا شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزارت انرژی و منابع معدنی اردن چهار تفاهم نامه با شرکت انرژی Kawar، شرکت انرژی خورشیدی فیلادلفیا، خدمات MENA Amarenco و شرکت آلمانی Enertrag برای توسعه پروژه‌های هیدروژن سبز در این کشور عربی امضا کرد.

بر اساس این تفاهم نامه ها، شرکت Kawar مستقر در اردن قصد دارد سالانه 100,000 تن آمونیاک سبز تولید کند، در حالی که شرکت فیلادلفیا انتظار دارد 100 هزار تا 200 هزار تن در هر سال آمونیاک سبز تولید کند. وزارت انرژی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد، تفاهم نامه با شرکت آلمانی Enertrag برای تولید 200 هزار تن آمونیاک سبز است در حالی که با Amarenco هدف آن تولید یک میلیون تن آمونیاک سبز است.

به گزارش zawya، این شرکت‌ها مطالعات قابل انجام را به مدت یک سال برای پروژه های هیدروژن سبز انجام خواهند داد و پس از آن وزارت انرژی اردن انتظار دارد قراردادهای چارچوبی را با آنها امضا کند.

الخرابشه، وزیر انرژی اردن می‌گوید: «که این تفاهم نامه چارچوب کلی همکاری بین دولت و بخش خصوصی را برای تسهیل اجرای مطالعات قابل انجام اولیه ظرف یک سال مشخص می‌کند. با تکمیل مطالعات اولیه توسط شرکت‌ها و بر اساس نتایج، این وزارتخانه قراردادهای چارچوبی منعقد خواهد کرد که در نهایت به توافقات سرمایه‌گذاری نهایی برای پروژه‌ها منتهی می‌شود.

الخرابشه در سخنانی پس از امضای این تفاهم نامه‌ها گفت: اردن آرزو دارد در تولید هیدروژن سبز نقشی کلیدی در منطقه داشته باشد، به ویژه که سهم انرژی‌های تجدیدپذیر تا پایان سال 2022 به 27 درصد از ترکیب انرژی کشور رسیده است.

آخرین پیمان‌ها به دنبال امضای سه تفاهم‌نامه در زمینه تولید هیدروژن سبز است و الخرابشه گفت که پنج پیمان دیگر با شرکت‌های علاقه‌مند به تولید مولکول سبز در اردن طی اجلاس COP 28 در دبی امضا خواهد شد.

امضای این توافق‌نامه‌ها نشان می‌دهد که اردن به طور جدی به توسعه صنعت هیدروژن سبز متعهد است. این کشور با داشتن منابع انرژی تجدیدپذیر قابل توجه و تعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، پتانسیل تبدیل شدن به یک تولیدکننده کلیدی آمونیاک سبز را دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.