فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۳۱۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان/نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: بازنشستگان دغدغه‌ای نداشته باشند

آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان/نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: بازنشستگان دغدغه‌ای نداشته باشند

به گفته حمیدرضا حاجی‌بابایی، در بودجه ۱۴۰۳ مبلغ 50 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده و این برنامه طی سه سال اجرا می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدت‌هاست اخبار مربوط به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نقل محافل است. با وجود اینکه قرار بود این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۳ اجرایی شود، اما انتظار می‌رود تا پایان خردادماه امسال نیز خبری از اجرای آن نباشد.

طبق قانون، حقوق بازنشستگان باید به اندازه ۹۰ درصد حقوق دریافتی افرادی شاغل هم‌تراز آنها باشد. با این حال، بسیاری از بازنشستگان از حقوق دریافتی خود ناراضی هستند و تاکید می‌کنند حقوق آنها برای گذران زندگی کافی نیست.

در روز ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ نیز، در پی نارضایتی بازنشستگان از سطح حقوق خود، رحمت‌الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مشکلات معیشتی بازنشستگان، در صحن علنی مجلس به اجرایی نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعتراض کرد و پیگیر اجرای آن شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اعتراض این نماینده خاطرنشان کرد بازنشستگان کشوری در مورد همسان‌سازی حقوق خود دغدغه‌ای نداشته باشند و همسان‌سازی حقوق آنها اجرایی خواهد شد.

حاجی‌بابایی گفت: «در بودجه ۱۴۰۳ مبلغ 50 هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است. همچنین در برنامه هفتم آمده است که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید طی سه سال عملی شود.»

برای مطالعه بیشتر، صفحه اقتصاد کلان در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.