کد مطلب: ۸۹۰۷۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام فسبزوار آبان ۱۴۰۲ / صعود فولاد سبزوار تکرار می‌شود؟

تحلیل تکنیکال سهام فسبزوار آبان ۱۴۰۲ / صعود فولاد سبزوار تکرار می‌شود؟

شناوری نسبتا پایین در سهام شرکت فولاد سبزوار باعث شده است این نماد با وجود حجم‌های پایین، جابه‌جایی زیادی داشته باشد. به طور مثال از هفته پایانی خردادماه تا کنون، نماد فسبزوار بازدهی 62 درصدی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است. اما آیا قرار است این بازدهی تکرار شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت پارس فولاد سبزوار با نماد «فسبزوار» در بازار دوم بورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر 17هزار و 730 میلیارد تومان در گروه انبوه‌سازی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «فسبزوار» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال فسبزوار

همزمان با ورود بازار سهام به روند اصلاحی از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری، قیمت سهام شرکت پارس فولاد نیز وارد فاز اصلاحی شد. پایان این روند اصلاحی در نماد فسبزوار بر خلاف شروع آن، با روند بازار سهام همزمان نشد. این اصلاح در سهم «فسبزوار» دو ماه زودتر نسبت به روند نزولی کلیت بازار، به اتمام رسید.

همان‌طور که گفته شد، سهام شرکت فولاد سبزوار از شناوری پایینی برخوردار است و از همین رو جابه‌جایی زیادی در آن مشاهده می‌شود. از هفته پایانی خردادماه تا کنون، نماد فسبزوار بازدهی 62 درصدی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

قیمت سهام پارس فولاد در حال حاضر از فشردگی مشخص شده در چارت که به شکل مثلث است، خارج شده است. پس از تکمیل پولبک قیمت به سقف مثلث قیمت، یک جهش 15 درصدی در قیمت اتفاق افتاد. با این حال، نسبت اندازه پولبک به اندازه پترن مثلث جمع شونده، با هم تناسب ندارد. از این رو تکنیکالیست‌ها کمی در ایده‌های تهاجمی خود برای گام‌های صعودی بعدی محتاطانه رفتار می‌کنند. 

تارگت پترن مثلث شکسته شده، رشد قیمت به اندازه قاعده همین مثلث است. در بدبینانه‌ترین سناریو، موج صعودی آغاز شده در 28 خردادماه به‌عنوان قاعده مثلث در نظر گرفته می‌شود. در این حالت، قیمت پنج هزار و 745 تومانی به‌عنوان هدف قیمتی فسبزوار برای سهامداران آن مطرح می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.