خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۱۰۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

بازدهی هفتگی بازار سهام هفته پایانی آبان ۱۴۰۲ / دنده عقب شاخص کل ادامه دارد

بازدهی هفتگی بازار سهام هفته پایانی آبان ۱۴۰۲ / دنده عقب شاخص کل ادامه دارد

نگاهی به معاملات بازار سهام در هفته پایانی آبان 1402 نشان می‌دهد سهم‌های بزرگ بازار همچنان در فاز سرکوب قیمتی به سر می‌برند. اما در طرف دیگر ماجرا، نماگر سهم‌های کوچک و متوسط بازار در این هفته نیز صعودی بوده است. به این ترتیب باید گفت در دو هفته اخیر راه دو گروه از سهم‌های بزرگ و کوچک جدا شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی معاملات هفته پایانی آبان‌ماه نشان می‌دهد، پس از درگیری شاخص کل با مقاومت دو میلیون و 60 هزار واحدی در هفته گذشته، معاملات این هفته نیز نزولی آغاز شد. به این ترتیب طی پنج روز معاملاتی، شاخص کل از دو میلیون و 38 هزار واحد با کاهش 0.81 درصدی به دو میلیون و 22 هزار واحد رسید.

 البته نماینده سهام شرکت‌های کوچک و متوسط بازار سرمایه در این هفته قدری رشد کرد. چرا که به طور کلی این سهم‌ها در هفته پایانی آبان‌ماه وضعیت بهتری را پشت سر گذاشتند. به این ترتیب شاخص هم‌وزن در این هفته حدود 0.59 درصد به ارتفاع خود افزود و خود را از تراز 702 هزار واحد به 706 هزار واحد رساند.

اما موضوعی که باید به آن اشاره کرد بحث صعود نسبی حجم و ارزش معاملات خرد در این هفته است. به نحوی که بازار سهام در این هفته به طور میانگین روزانه هفت میلیارد برگه سهم حجم خورد و ارزش معاملات چهار هزار و 131 میلیارد تومانی را رقم زد. همچنین باید گفت برآورد شاخص‌ ورود و خروج پول حقیقی نشان می‌دهد، طی پنج روز کاری 434 میلیارد تومان پول وارد بازار سهام شده است.

بورس هفته پایانی آبان در یک نگاه

نگاهی به معاملات هفته پایانی آبان 1402 نشان می‌دهد، شاخص کل در روز ابتدایی هفته با کاهش 0.51 درصدی روبه‌رو شد. البته شاخص هم‌وزن در این روز افت سنگینی را تجربه نکرد و تنها 0.03 درصد کاهش ارتفاع داد. در یکشنبه نیز تقریبا همین روند اتفاق افتاد؛ با این تفاوت شاخص هم‌وزن در این روز 0.29 درصد افزایش ارتفاع داد و شاخص کل 0.11 پایین آمد.

گفتنی است عرضه‌ها در دوشنبه قوت گرفت و همین موضوع سبب شد تا شاخص کل و شاخص هم‌وزن به ترتیب 0.41 و 0.46 درصد پایین بیایند. در سه‌شنبه اما ورق برگشت و هر دو نماگر بازار صعودی شدند؛ به نحوی که شاخص کل 0.11 درصد و شاخص هم‌وزن 0.43 درصد رشد کردند. در روز پایانی هفته نیز همین رویه تکرار شد و شاخص کل 0.11 درصد و شاخص هم‌وزن 0.39 درصد افزایش ارتفاع دادند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.