کد مطلب: ۸۹۱۲۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام فروی آذر ۱۴۰۲ / حجم مشکوک در معاملات فروی نشانه پایان روند نزولی است؟

تحلیل تکنیکال سهام فروی آذر 1402 / حجم مشکوک در معاملات فروی نشانه پایان روند نزولی است؟

افزایش حجم مشکوک در معاملات فروی، توجه معامله‌گران بازار سهام را به این نماد جلب کرده است. با این حال چارت قیمت سهام ذوب روی اصفهان، هنوز نشانه‌ای از تغییر رفتار صادر نکرده است. با این حال سرونوشت پرتفوی سهامداران فروی چگونه خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت ذوب روی اصفهان با نماد «فروی» در بازار اول فرابورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر هزار و 337 میلیارد تومان در گروه فلزات اساسی قرار دارد. آنالیز تابلوی معاملات «فروی» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد.

از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام فروی

نگاهی به تاریخچه قیمتی سهام فروی از ابتدای عرضه این شرکت در فرابورس ( بهمن 1398)، در بعد هفتگی، نشان می‌دهد تغییر روند ماژوری از صعودی به نزولی و برعکس، در این نماد پس از تشکیل فشردگی رخ خواهد داد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد پس از سه برابر شدن قیمت نماد «فروی» از آبان سال گذشته تا نیمه اردیبهشت‌ امسال، این نماد لگ اولیه فشردگی به شکل مثلث را پشت سر گذاشته است. اصلاح عمیق نماد «فروی» از 16 اردیبهشت‌ماه با برخورد قیمت به خط روند نزولی آغاز شد. این اصلاح منجر به رالی نزولی بیش از 50 درصدی از سقف اردیبهشت شد. 

فروی

عبور قیمت از محدوده 927 تا 949 تومان، به‌عنوان آخرین سقف کانفرم شده روند نزولی آغاز شده در تابستان سال 99، نشانه قطعی تغییر رفتار قیمت را صادر کرد. گرچه که پیش‌تر و با عبور قیمت از محدوده 679 تا 701 تومانی، cib مینوری اتفاق افتاده بود. 

مومنتوم کاهشی روند اصلاحی «فروی» در کنار قرار گیری قیمت روی تراز 61.8 درصدی موج صعودی قبلی، شانس پایان اصلاح را بالا برده است. با این حال تا زمانی که قیمت، از سطح مقاومتی 887 تومان عبور نکرده است نمی‌توان در رابطه با اتمام روند اصلاحی با احتمالات بالا اظهار نظر کرد.

در صورت بازگشت قیمت از محدوه‌های فعلی، اولین هدف قیمت سهام «فروی» هجوم دوباره به خط روند نزولی (خط مشکی رنگ ترسیم شده در چارت) است. با شکست این خط و همچنین محدوده پر عرضه هزار و 279 تا هزار و 461 تومان، یک الگوی سروشانه بزرگ در نمودار قیمت سهام فروی تکمیل خواهد شد که اهداف بسیار بالایی را برای سهامداران  ذوب روی اصفهان فعال می‌کند. 

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.