کد مطلب: ۸۹۱۹۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل بنیادی فخوز / رشد ۴۰ درصدی تناژ فروش فولاد خوزستان در آبان‌ماه

تحلیل بنیادی فخوز / رشد ۴۰ درصدی تناژ فروش فولاد خوزستان در آبان‌ماه

نگاهی به گزارش عملکرد شرکت فولاد خوزستان در آبان امسال نشان می‌دهد، فخوز توانسته است در این ماه مقدار تولید و فروش خود را نسبت به مهر و آبان 1401 افزایش دهد. همچنین گفتنی است نرخ فروش محصولات فخوز نیز در یک سال اخیر صعودی بود و همین موضوع درآمد ماهانه شرکت را در آبان افزایش داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی گزارش فعالیت ماهانه فولاد خوزستان در آبان 1402 حکایت از آن دارد که شرکت در این ماه موفق به افزایش مقدار تولید خود نسبت به دو ماه مهر 1402 و آبان 1401 دارد. به طوری که رقم تولید شرکت از یک میلیون و 115 هزار تن در مهر با رشد 6.2 درصدی به یک میلیون و 184 هزار تن در آبان سال جاری رسید. همچنین لازم به ذکر است رقم تولید فعلی شرکت از مقدار تولید فخوز در آبان سال گذشته 2.08 درصد بیشتر است.  

فخوز تولید

تناژ فروش فخوز روی ریل صعودی      

در طرف دیگر ماجرا اما ارقام شرکت با شدت بیشتری صعودی بودند؛ به طوری که تناژ فروش فخوز در مقایسه با مهر 40.96 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 39.52 درصد رشد کرده است. به این ترتیب مقدار فروش فولاد خوزستان از 337 هزار و 834 تن در مهر به 476 هزار و 221 تن رسیده است. همچنین رقم فروش شرکت در آبان سال گذشته 341 هزار و 331 تن ثبت شده بود.

مقدار فروش فخوز

افزایش نرخ و مبلغ فروش فخوز

همان‌طور که پیش از این گفته شد، مقدار فروش شرکت در آبان امسال صعودی بود؛ علاوه بر این موضوع نرخ فروش محصولات شرکت نیز در یک سال اخیر بر مدار صعودی بود. همان‌طور که در نمودار زیر مشخص است، میانگین نرخ فروش محصولات فخوز در آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیشتر از 37 درصد افزایش داشته است.

 فروش

درآمد ماهانه فخوز

به این ترتیب درآمد ماهانه فولاد خوزستان با تاثیر از جهش نرخ و مقدار فروش توانست در مقایسه با مهر 29.28 درصد و نسبت به آبان سال گذشته بیش از 91 درصد رشد کند. لازم به ذکر است فولاد خوزستان در این ماه رقم فروش هفت هزار و 946 میلیارد تومانی را به ثبت رساند. جالب است گفته شود این عدد در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و 141 میلیارد تومان بوده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.