کد مطلب: ۸۹۲۲۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل بنیادی کاوه در آبان ۱۴۰۲ / افزایش ۹۰ درصدی درآمد ماهانه فولاد کاوه جنوب

تحلیل بنیادی کاوه در آبان 1402 / افزایش 90 درصدی درآمد ماهانه فولاد کاوه جنوب

نگاهی به وضعیت تولید و فروش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نشان می‌دهد این شرکت در آبان‌ماه امسال موفق شد مقدار تولید و فروش خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالا ببرد. همین موضوع سبب شد تا درآمد کاوه در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی گزارش فعالیت ماهانه فولاد کاوه جنوب کیش در آبان‌ماه امسال نشان می‌دهد شرکت، در این ماه توانست مقدار تولید خود را نسبت به ماه گذشته (مهر 1402) 6.88 درصد بالا ببرد و از 317 هزار و 497 تن در مهر به 339 هزار و 353 تن در آبان امسال برساند. گفتنی است مقدار تولید شرکت در آبان امسال از تناژ تولید 272 هزار و 688 تنی کاوه در مدت مشابه سال گذشته 24.45 درصد بیشتر است.

مقدار تولید کاوه

افزایش 27 درصدی مقدار فروش کاوه

رشد مقدار تولید کاوه در آبان امسال سبب شد شرکت مقدار فروش خود را بالا ببرد؛ به طوری که تناژ فروش کاوه در آبان امسال نسبت به مهر 1402 حدود 2.8 درصد و در مقایسه با آبان سال گذشته 27.97 درصد رشد کرده است. لازم به ذکر است تناژ فروش کاوه در آبان امسال 157 هزار تن، مهر امسال 153 هزار تن و در آبان سال گذشته 123 هزار تن ثبت شده است.

مقدار فروش کاوه

افزایش 48 درصدی نرخ فروش کاوه

در طرف دیگر نیز نرخ فروش محصولات فولاد کاوه جنوب کیش طی یک سال گذشته بیش از 48 درصد رشد کرده و از 13.1 میلیون تومان به ازای هر تن در آبان سال 1401 به 19.5 میلیون تومان به ازای هر تن در این ماه رسیده است. البته لازم به ذکر است که میانگین نرخ فروش این شرکت نسبت به ماه گذشته با کاهش حدود یک درصدی روبه‌رو شده است.

نرخ فروش کاوه

جهش 90 درصدی درآمد ماهانه فولاد کاوه

همان‌طور که گفته شد مقدار فروش کاوه در آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. در طرف دیگر نیز نرخ فروش شرکت در این دوره افزایش مناسبی را به خود دید و این دو متغیر سبب شد تا درآمد ماهانه فولاد کاوه جنوب کیش در آبان امسال نسبت به آبان 1401 با جهش بیش از 90 درصدی روبه‌رو شود. به این ترتیب مبلغ فروش ماهانه کاوه از هزار و 613 میلیارد تومان در آبان 1401 به سه هزار و 67 میلیارد تومان در این ماه رسید.

درآمدماهانه کاوه

همچنین افت یک درصدی نرخ فروش شرکت نسبت به مهرماه نیز نتوانست جلوی رشد درآمد کاوه را بگیرد و مبلغ فروش شرکت در مقایسه با مهرماه حدود 1.77 درصد بیشتر شد.  

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.