کد مطلب: ۸۹۲۸۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

قیمت‌گذاری دستوری؛ سد بزرگ درآمدزایی خاور / ایران خودرو دیزل چگونه از سقوط نجات یافت؟

قیمت‌گذاری دستوری؛ سد بزرگ درآمدزایی خاور / ایران خودرو دیزل چگونه از سقوط نجات یافت؟

بررسی گزارش فعالیت ماهانه ایران خودرو دیزل نشان می‌دهد شرکت در آبان‌ماه امسال موفق شد ارقام تولید، فروش و درآمد ماهانه خود را تا حدودی افزایش دهد. اما لازم به ذکر است اگر فرآیند قیمت‌گذاری برای محصولات این شرکت دستوری نبود، افزایش درآمد ایران خودرو دیزل بیشتر از مقدار کنونی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه شرکت ایران خودرو دیزل در آبان‌ماه امسال نشان می‌دهد، شرکت در این ماه توانست تعداد تولید خود را نسبت به مهرماه و آبان سال گذشته افزایش دهد. به طوری که تعداد تولید خاور از هزار و 588 دستگاه در مهرماه با رشد 10.6 درصدی به هزار و 757 دستگاه در آبان سال جاری رسیده است. همچنین تعداد تولید ایران خودرو دیزل در این ماه نسبت به آبان 1401 حدود دو درصد افزایش داشته است.

تعداد تولید خاور

افزایش تعداد فروش ایران خودرو دیزل

افزایش تعداد تولید ایران خودرو دیزل سبب رشد تعداد فروش نیز شد؛ به طوری که تعداد فروش این شرکت از هزار و 842 دستگاه در مهرماه با افزایش بیش از 20 درصدی به دو هزار و 212 دستگاه در آبان امسال رسیده است. در طرف دیگر نیز مقایسه تعداد فروش این شرکت با آبان سال گذشته خبر از رشد 20.6 درصدی تعداد فروش خاور نسبت به مدت مشابه سال گذشته می‌دهد.

تعداد فروش خاور

افزایش تعداد فروش، درآمد خاور را بالا برد

بررسی گزارش فعالیت ماهانه ایران خودرو دیزل در آبان امسال حکایت از آن دارد که تعداد فروش شرکت در مقایسه با مهر 1402 و آبان 1401 بالا رفته است. همین موضوع سبب شد تا درآمد ماهانه ایران خودرو دیزل در آبان 1402 نسبت به دو ماه مذکور افزایش یابد. به نحوی که مبلغ فروش ماهانه خاور از چهار هزار و 14 میلیارد تومان در مهرماه با رشد حدود 25 درصدی به پنج هزار و 17 میلیارد تومان در آبان‌ماه رسید.

همچنین درآمد ماهانه این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر از 23 درصد افزایش داشته است. گفتنی است رقم فروش این شرکت در آبان سال گذشته چهار هزار و 63 میلیارد تومان ثبت شده بود.

درآمد ماهانه  خاور

همچنین باید گفت علت این افزایش‌های حداقلی، درآمد این شرکت طی یک سال اخیر گروگان قیمت‌گذاری دستوری است. چرا که ایران خودرو دیزل با وجود افزایش تعداد فروش خود نتوانست در این ماه درآمد خود را تا حد قابل قبولی بالا ببرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

 

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.