کد مطلب: ۸۹۲۹۱۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

سقوط تعداد فروش پارس خودرو / افت ۲۰ درصدی درآمد خپارس در آبان

سقوط تعداد فروش پارس خودرو / افت 20 درصدی درآمد خپارس در آبان

پارس خودرو که در نیمه ابتدایی سال زیان چهار هزار و 483 میلیارد تومانی شناسایی کرده بود، در ادامه راه نیز نتوانست عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد تا همین موضوع، درباره افزایش زیان شرکت در پایان سال مالی هشدار دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی گزارش فعالیت ماهانه پارس خودرو نشان می‌دهد شرکت در آبان‌ماه سال جاری نتوانست تعداد تولید و فروش خود را نسبت به مهر 1402 و آبان سال گذشته افزایش دهد. همین موضوع سبب شد تا درآمد ماهانه شرکت در این ماه نسبت به دو ماه مذکور کاهش یابد.

کاهش تعداد تولید خپارس

نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه پارس خودرو نشان می‌دهد این شرکت در آبان امسال با کاهش 7.13 درصدی تولید نسبت به ماه گذشته یعنی مهرماه روبه‌رو شده است. به طوری که تعداد تولید خپارس از هشت هزار و 138 دستگاه در مهرماه به هفت هزار و 558 دستگاه رسیده است. نکته مهم‌ دیگر که باید به آن اشاره کرد سقوط شدید 44 درصدی تعداد تولید شرکت در مقایسه با آبان سال گذشته است. گفتنی است پارس خودرو در آبان سال گذشته 13 هزار و 348 دستگاه خودرو تولید کرده بود.

تعداد تولید خپارس

سقوط آزاد فروش پارس خودرو

کاهش تولید در آبان، دامن فروش شرکت را نیز گرفت؛ به طوری که تعداد فروش خپارس در این ماه نسبت به مهرماه با بیش از 25 درصدی روبه‌رو شد و به 6 هزار و 829 دستگاه رسید. همچنین این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز با کاهش بیش از 50 درصدی روبه‌رو شده است.

تعداد فروش خپارس

افزایش نرخ فروش نیز کارساز نبود

بررسی بیشتر گزارش فعالیت ماهانه پارس خودرو نشان می‌دهد نرخ فروش محصولات این شرکت نسبت به مهرماه 4.43 درصد و در مقایسه با آبان سال گذشته بیش از 62 درصد بالا رفته است. اما این موضوع نیز نتوانست جلوی کاهش درآمدزایی پارس خودرو را بگیرد. چرا که تعداد فروش شرکت در این ماه با کاهش شدیدی روبه‌رو بوده است.

نرخ فروش

به همین صورت درآمد ماهانه پارس خودرو در آبان امسال نسبت به مهرماه حدود 22 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 20 درصد پایین آمده است. همان‌طور که گفته شد تعداد فروش خپارس در آبان امسال حتی به نصف تعداد فروش آبان سال گذشته نیز نرسید. اما رشد نرخ فروش این شرکت نسبت به آبان 1401 تا حدودی جلوی سقوط درآمدزایی خپارس را گرفت.

درآمد ماهانه خپارس

به این ترتیب درآمد ماهانه پارس خودرو از دو هزار و 161 میلیارد تومان در مهرماه هزار و 686 میلیارد تومان در آبان‌ماه رسید. همچنین رقم فروش شرکت در آبان سال گذشته حدود دو هزار و 100 میلیارد تومان بوده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.